Nové Polo: inovativní digitální displej, verze na CNG a jen jeden diesel

V šesté generaci se v České republice začal prodávat Volkswagen Polo. Zase vyrostl, takže už je stejně velký jako Golf třetí generace, a sází hlavně na asistenční systémy a digitální technologie. Diesel bude jen jeden, zato se dočkáme i verze na zemní plyn. Polo GTI přijde na konci letošního roku.

 

Cenově startuje Polo na částce 292 900 Kč (1.0 Trendline s 55 kW/75 k). Sériová výbava přitom vždy zahrnuje pětidveřovou karoserii, multikolizní brzdu a systém Front Assist pro upozorňování na překážky před vozem s funkcemi nouzového brzdění City a rozpoznávání chodců.
V době uvedení na trh mohou zákazníci objednávat dva zážehové tříválce ve dvou nejoblíbenějších výkonových stupních v tomto segmentu: jednotku 1.0 MPI s výkonem 55 kW/75 k3 a přeplňovaný motor 1.0 TSI s výkonem 70 kW/95 k). Nabídku zážehových motorů na benzin završí jednotka 1.0 TSI s výkonem 85 kW/115 k2 a motor 1.5 TSI ACT s výkonem 110 kW/150 k a aktivním systémem deaktivace válců. Do konce roku bude ve výrobě vrcholná zážehová verze: 2.0 TSI s výkonem 147 kW/200 k v modelu Polo GTI. Diesel bude ale jeden jedna, 1.6 TDI s výkonem 50 kW/95 k. Novinkou naopak bude verze na CNG – 1.0 TGI s výkonem 66 kW/90 k. Systém s dvěma nádržemi na plyn a 40litrovou benzinovou slibuje dojezd až 1190 km, v budoucnu se chystá verze se třemi plynovými nádržemi a dojezdem až 1300 km.
Polo jako první koncernový model dostalo novou generací panelu přístrojů Active Info Display s úhlopříčkou 11,7 palce, kde může řidič v několika režimech měnit vzhled palubních přístrojů, takže například úplně zrušit budíky a nahradit je na celé ploše navigační mapou. Na tento displej vpravo navazuje displej informačního a zábavního o úhlopříčce 6,5 až 8,0 palce.