Američané dostanou Audi RS5 Sportback, dočkáme se i v Evropě?

Po verzích RS5 Coupé a RS4 Avant představila sportovní divize Audi další ostrý model se čtyřmi kruhy ve znaku – RS5 Sportback. Bohužel zatím jen pro USA a Kanadu.

 

Prodloužený rozvor, krátké převisy a dlouhá kapota motoru s charakteristickým vyboulením a přesahy do stran staví do popředí dynamiku nového modelu. Audi RS 5 Sportback má na přídi širokou a nízkou masku chladiče Singleframe, velké otvory pro přívod vzduchu s mřížkami se specifickou voštinovou strukturou RS a matně hliníkový přední spoiler s nápisem quattro. Vedle světlometů se nacházejí leskle černé stylistické doplňky. Sportovní charakter zádě je umocněn specifickým difuzorem RS, oválnými koncovkami výfukové soustavy RS a zvýrazněnou odtokovou hranou spoileru. RS 5 Sportback jezdí standardně na 19“ kolech, na přání jsou k dispozici 20“ kola. Zákazníci si mohou nové Audi RS 5 Sportback individualizovat stylistickými pakety s ozdobnými prvky v provedeních leskle černá, matný hliník nebo uhlíkový kompozit.
Motor 2.9 TFSI V6 Biturbo nabízí vysoké výkony a mimořádnou hospodárnost. Nejvyšší výkon činí 331 kW a maximální točivý moment 600 N.m je k dispozici v širokém rozsahu otáček od 1900 do 5000 min-1. Audi RS 5 Sportback zrychlí z 0 na 60 mil za hodinu (cca 97 km/h) za 3,9 sekundy a na přání může jet nejvyšší rychlostí 174 mil za hodinu (280 km/h). Dvě turbodmychadla vytvářejí plnicí tlak až 1,5 baru. Stejně jako u všech nových motorů Audi V6 a V8 jsou turbodmychadla uložena mezi oběma řadami válců, svírajícími úhel 90 stupňů. Hlavy válců mají tedy výfukový trakt na vnitřní straně a sací soustavu na vnější straně. Toto uspořádání umožňuje kompaktní konstrukci a krátké dráhy proudění plynů s minimálními ztrátami. Motor 2.9 TFSI reaguje díky tomu extrémně spontánně na pohyby pravého pedálu.
Hnací síla motoru 2.9 TFSI je předávána trvalému pohonu všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem prostřednictvím sportovně nastavené osmistupňové samočinné převodovky tiptronic s optimalizovanou rychlostí řazení. Pohon všech kol rozděluje hnací sílu mezi nápravy asymetricky v poměru 40:60. Tím je zaručena jak dynamická ovladatelnost s optimální trakcí, tak i nejvyšší možná úroveň bezpečnosti. Jakmile dojde na jedné nápravě k prokluzu kol, je velká část hnací síly okamžitě přenesena na druhou nápravu – až 85 procent dopředu, až 70 procent dozadu. Na přání dodávaný sportovní diferenciál cíleně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola.
Audi RS 5 Sportback se objeví u prodejců ve druhé polovině roku 2018 nejprve v USA a Kanadě.