POJIŠTĚNÍ VOZOVÉHO PARKU – Chtějte více služeb

Správci vozových parků jsou při sjednávání pojištění pro svůj fleet v dobré pozici. Jsou žádaným klientem, mají dostatečný výběr a mohou si diktovat.

Ve flotilovém pojištění rozhoduje v první řadě poměr cena a užitná hodnota, na druhé ale míra ochoty pojišťovny vyhovět individuálním potřebám jednotlivých zákazníků a umění komunikace s obchodním zástupcem. Rychlost a jednoduchost je spolu s cenou to, co rozhoduje. Kdo nabídne kvalitní servis, rychlé a nekomplikované sjednání požadovaných pojištění a bezproblémovou likvidaci pojistných událostí, může uspět. Produkty známé z pojištění pro fyzické osoby tu nehrají takovou roli a na flotilové pojištění mohou dosáhnout i vozové parky s jen několika vozy. Trh samozřejmě vedle vysoce konkurenčního prostředí formuje i narůstající procento vozů v operativním leasingu a pojištění aktuálně ovlivňuje i zvyšování ceny práce v servisech i rostoucí průměrné odškodnění za újmy na zdraví. Jak se na výši pojistného podepsalo dřívější zavedené nového občanského zákoníku jsme zmiňovali v dřívějších vydáních, dnes jsme se proto zástupců pojišťoven ptali, jaké trendy formují trh a jaké novinky si pro své flotilové zákazníky nachystali.

Telematika v kurzu
Pojišťovna Uniqa hlásí ustálenou situaci, ve které pod atmosférou ve společnosti firmy kupují nová vozidla, obměňují vozové parky, ale zároveň také vozidla maximálně vytěžují protože mají dost práce. A to zvyšuje riziko a škodní frekvenci. Cítit je tlak na snižování spoluúčasti, což se podle tiskové mluvčí společnosti aktuálně promítá do nedostatečné výše pojistného za havarijní pojištění. To bude potřeba navýšit, i s ohledem na rostoucí škody i škodní frekvenci. Eva Svobodová dále upozorňuje na novinky v nabídce pojištovny, kterou je telematická jednotka SafeLine EASY: „Naše jednotka slouží pro vozidla, která mají uzavřeno povinné ručení. Celkovému řešení telematiky a jejího využití pro pojištění i bezpečnostní aspekty se dlouhodobě věnujeme a budeme v tom pokračovat i v nadcházejících letech.“

ČTĚTE TAKÉ: Bude povinné ručení i pro dětská autíčka?

Nové doplňkové produkty pro flotilové pojištění hlásí i Renata Čapková z České podnikatelské pojišťovny: „Aktuálně máme dvě nová doplňková připojištění. Prvním je připojištění CAR MAXI, díky kterému bude mít klient v případě nouze ještě širší nárok na využití asistenčních služeb. Z celé škály služeb vybíráme např. repatriaci vozidla do ČR až ze vzdálenosti 1250 km (tj. tam i zpět 2500 km), náhradní vozidlo až na 8 dnů, asistenční služby například i pro přívěs nebo obytný přívěs. Druhým je Pojištění drobných poškození, které spouštíme jako pilotní projekt pro klienty z Prahy a okolí. Jak už název sám napovídá, bude krýt opravu drobných poškození nejen na karoserii vozidla, ale také v jeho interiéru. Klientovi nebude v případě škody odečítána žádná spoluúčast a ani tato událost nebude mít vliv na bonus či malus.“ Renata Čapková upozorňuje i na to, že jejich flotilové pojištění vede pod jednou smlouvou celý vozový park klienta a případné flotilové slevy nezapomínají zohledňovat velikost konkrétního vozového parku. „V rámci flotilového povinného ručení klient získává zdarma asistenční služby pro případ nehody nebo poruchy s platností po celé Evropě, u typu pojištění 50 POV a 100 POV dále zdarma úrazové pojištění řidiče. Nabídka doplňkových pojištění dále zahrnuje havarijní pojištění, úrazové pojištění osob ve vozidle, pojištění skel, zavazadel, náhradního vozidla, přírodních rizik, přímé likvidace, strojní pojištění, rozšířenou asistenci nebo GAP,“ dodává Renata Čapková.

Limit až 1 mld
Rozsah služeb i nastavení limitů samozřejmě vychází z potřeb a nároků společnosti, některé pojišťovny ale nabízejí víc, než ostatní. „Flotilové pojištění nabízí vedle rozsáhlých asistenčních služeb i vysoké limity pojistné ochrany. Např. pro povinné ručení nabízíme nejen zákonný limit, ale standardně lze pojistit až na bezmála desetinásobek minimálních pojistných limitů a do budoucna připravujeme možnost pojištění na limit až 1 mld. Kč. Havarijní pojištění potom kryje rizika havárie, živelních škod, odcizení, vandalismus a neoprávněné užití vozidla. Možnost výběru spoluúčasti se pohybuje v široké škále možností od 1 % (min 1 000 Kč) do 20 % (min 20 000 Kč). Lze využít rovněž řadu doplňkových pojištění, které mohou „vyztužit“ pojistnou ochranu, např. pojištění skel, úrazové pojištění apod. Stále se však setkáváme s tím, že lidé na pojištění aut šetří, mnohdy zcela nepochopitelně,“ popisuje nabídku a zkušenosti Honza Marek z pojišťovny Generali. Zajímavou novinku nabízí i Allianz pojišťovna: „Při sjednání odloženého počátku individuálního autopojištění nabízíme naším klientům nově nárok na pojistnou smlouvou sjednané asistenční služby již od okamžiku úhrady prvního pojistného. Asistenci tak mohou klienti využít již v době, kdy ještě nemaji účinnou pojistnou smlouvu u Allianz. Jinak řečeno – motorista, který se s předstihem rozhodne přejít od jiné pojišťovny k Allianz, bude u moci využívat asistenční služby ještě předtím, než k nám přejde se svým pojištěním,“ sdělil nám tiskový mluvčí Václav Bálek . A téma uzavírá výstižně: „Ve flotilovém pojištění je nutné přizpůsobit se specifickým potřebám všech zákaznických skupin a umět reagovat na jejich přání a potřeby. Klienti chtějí stále kvalitnější služby. Chtějí přesně vědět, za co platí. A za tuto cenu chtějí mít jistotu, že pokud se něco stane, tak budou adekvátně ochráněni.“

PSALI JSME:

Povinné ručení brzy podraží