Jeep Wrangler: Legenda je pořád stejně drsná

Na terénním polygonu jsme si vyzkoušeli novou generaci Jeepu Wrangler. Potomek legendárního Willysu z roku 1941 je pořád stejně drsný, na rozdíl o minulé generace se s ním ale dá celkem pohodlně jezdit i po normálních silnicích, aniž by ztratil svoje offroadové schopnosti.

 

Čtvrtá generace vozu Jeep Wrangler se nabízí ve třech úrovních výbavy: Sport, Sahara a Rubicon, které lze kombinovat s dvou- nebo čtyřdveřovou karoserií. Typické hranaté tvary předchůdce mu zůstaly, stejně jako rezerva zvenku na pátých dveřích nebo výrazné blatníky.
Zákazníci mohou vybírat hned ze dvou různých systémů pohonu všech kol: Command-Trac, dodávaného do provedení Sport a Sahara, nebo Rock-Track, který je standardem varianty Rubicon. Ta je nejodolnější a také nejvhodnější pro jízdu v náročném terénu. Obě pohonná ústrojí obsahují novou dvoustupňovou redukční převodovku Selec-Trac, která nepřetržitě sleduje a řídí rozdělení točivého momentu od motoru na kola přední a zadní nápravy. Nový Wrangler obsahuje technologii umožňující volit mezi pohonem zadních a všech kol až do rychlosti 72 km/h.
Vrcholem terénních schopností je pak Jeep Wrangler Rubicon, který se může pochlubit pohonem všech kol Rock-Trac, redukční převodovkou s převodovým poměrem 4,0:1, přední a zadní robustní nápravou Dana 44 nové generace a také elektricky ovládanými uzávěrkami předního i zadního diferenciálu. S touto výbavou se může Wrangler vydat i na ty nejnáročnější offroadové tratě.
Standardní výbava také zahrnuje stálý převod 4,10 u benzinových verzí a 3,73 u naftové. Provedení Rubicon se pyšní zvýšenou zkřižitelností náprav a delšími dráhami pérování díky elektronicky odpojitelnému příčnému stabilizátoru. Toto řešení umožňuje řidiči odpojit stabilizátor, zvětšit tak dráhu pérování a zajistit kontakt s povrchem i na těch nejnáročnějších stezkách.
A poslední čísla na doplnění: nájezdový úhel (u 2dveřové verze Rubicon) 36,4 stupně, přejezdový 30,8 stupně a zadní nájezdový 25,8 stupně, světlá výška překračující 25 cm, brodivost až 76 cm.
Základní model Wrangler Sport s dieselovým motorem 2.2 CRD 147 kW stojí na českém trhu 1 192 900 Kč, vrcholná verze Wrangler Unlimited Rubicon se zmíněným dieselem nebo benzinem 2.0T GME 199 kW pak přijde na 1 454 900 Kč.