Škoda Scala: Nástupce Rapidu s největším displejem mezi kompakty bude jezdit i na zemní plyn

Škoda oficiálně představila nástupce Rapidu, model Scala. V nabídce je pět motorů s výkony od 66 do 110 kW. Konkurent VW Golf nebo Fordu Focus vstoupí na trh v první polovině roku 2019.

 

Scala má být prvním modelem škodovky s novým designovým stylem. Nejde o žádnou revoluci, ale přináší víc zaoblených křivek a agresivnější styl. Jako první sériově vyráběný vůz Škoda v Evropě má na pátých dveřích namísto loga nápis ŠKODA. Až osmnáctipalcová kola z lehké slitiny dodávají vozu dynamický vzhled, zajímavým prvkem je prodloužené sklo pátých dveří, které je součástí výbavového stupně Style.
Nový koncept pojetí interiéru, který vychází ze studie VISION RS, kombinuje ergonomii a emotivní vzhled s velkorysým prostorem a největším zavazadlovým prostorem ve své třídě (467 litrů). Přístrojová deska s centrálním, vysoko umístěným displejem, a výplně předních dveří mají kvalitní, měkčený povrch se specifickou úpravou, která napodobuje krystalickou strukturu. Příjemnou atmosféru interiéru dodává ambientní osvětlení, teplé odstíny barev a barevné kontrastní obšití potahů sedadel. Čalounění sedadel je na přání z kvalitního mikrovlákna Suedia. O dodatečný komfort se starají na přání dodávané vyhřívání čelního skla nebo vyhřívaný volant.
Tři benzinové motory TSI o objemu 1,0 nebo 1,5 l a jeden naftový motor 1,6 TDI pokrývají výkonové spektrum od 70 do 110 kW (95 až 150 k). V průběhu roku 2019 bude následovat motor 1,0 G-TEC o výkonu 66 kW (90 k) s pohonem na ekologický zemní plyn (CNG). Pět motorů vybavených turbodmychadlem splňuje emisní normu Euro 6d TEMP. Na přání je nabízen systém Sport Chassis Control, který nabízí nastavení podvozku s režimy Normal a Sport, které lze přepínat ve volbě jízdního režimu Driving Mode Select.
Asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), který je dostupný na přání, upozorňuje až do vzdálenosti 70 m, tedy o 50 m dále než asistent hlídání mrtvého úhlu (Blind Spot Detect), když se zezadu blíží vozidla, která mají v úmyslu předjíždět nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu. Na přání je nabízen také adaptivní tempomat (ACC), který je aktivní do rychlosti 210 km/h, a parkovací asistent (Park Assist). Asistent hlídání jízdního pruhu (Lane Assist) a Front Assist včetně funkce nouzové brzdy jsou součástí standardní výbavy.
Scala má ve standardní výbavě LED světlomety a LED zadní skupinové svítilny. Přední Bi-LED a zadní full LED varianta těchto světel s dynamickými zadními směrovými světly, které Scala nabízí jako první model značky ŠKODA, je součástí výbavového stupně Style. Mezi devět nabízených airbagů patří kolenní airbag řidiče a poprvé ve třídě kompaktních vozů na přání dodávané zadní boční airbagy. V případě hrozící nehody uzavře proaktivní ochrana cestujících Crew Protect Assist, která je dostupná na přání, automaticky v předstihu okna a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech.
Virtuální Kokpit, který je dostupný na přání, má displej o velikosti 10,25“. Jedná se o největší displej v rámci třídy kompaktních vozů. Displeje infotainment systémů třetí generace na bázi řady MIB mají úhlopříčku o velikosti od 6,5“ do 9,2“. Dotyková obrazovka je komfortně umístěna vysoko tak, aby byla dobře čitelná pro řidiče i spolujezdce.