Nový Nissan Juke: Větší, ale ještě divočejší

Nissan Juke téměř před deseti lety šokoval svým dramatickým designem. Teď je tady nová generace, která je větší, ale možná ještě divočejší než dřív.

 

Nissan Juke se vrací s většími rozměry, sportovním postojem, výraznými 19palcovými hliníkovými koly a „plovoucí střechou“ ve stylu kupé, aby v segmentu B-crossoverů nastavil nové standardy. V základní výbavě má kompletní osvětlení technologií LED. Jeho přední světla si zachovala svůj ikonický kruhový tvar, nově jsou však po stranách do písmene Y a doplňuje je mřížka Nissan V-Motion.
Také interiér prošel transformací. Poskytuje více prostoru pro cestující i jejich zavazadla, prostor na kolena u zadních sedadel narostl o 5,8 cm, místo nad hlavou vzadu o 1,1 cm. Zavazadlový prostor s kapacitou 422 litrů znamená o 20 % více úložného prostoru. Přepracovaný interiér poskytuje styl a pohodlí. Sedadlo řidiče má lepší polohování, v zadní části vozidla je více místa a úložného prostoru, ovládací prvky jsou pro uživatele příjemnější. Nové měkčené materiály na palubní desce, čalounění dveří a prostor pro nohy, standardní monoformní sportovní sedadla a čalounění z Alcantary nebo kůže dodá zákazníkům pocit exkluzivity.

Čtěte také: Konečně rozumné slovo: auto není zlo, ale svoboda

Nový model povyrostl. Nyní dosahuje rozměrů: 4 210 mm na délku, 1 595 mm na výšku, více prostoru zajišťuje šířka 1 800 mm. Juke však nadále zůstává kompaktní a je lehčí o 23 kg. Díky oceli s vysokou pevností má nový model tužší podvozek, který nabízí lepší stabilitu, výkon a vlastnosti při průjezdu zatáčkou a novou úroveň jistoty a kontroly nad vozem.
Zatím byly zveřejněny informace pouze o jediném motoru, kterým je přeplňovaný zážehový agregát s objemem 1,0 litru DIG-T se 117 koňskými silami. Nabízet se bude se šestistupňovou manuální nebo sportovní sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (DCT) s možností řazení pádly pod volantem a voličem jízdního režimu (Eco, Standard, Sport).
První vozy budou evropským zákazníkům dodány na konci listopadu 2019.

Čtěte také: Pozor na silnicích – Evropa má podél silnic více kamer, než zbytek světa dohromady