Osmý Golf je tady. Vzhledem nepřekvapí, ohání se hlavně digitalizací

Volkswagen konečně představil osmou generaci svého bestselleru Golf. Vzhledově nejde o žádnou revoluci, sází hlavně na digitalizaci a online propojení. Kromě benzinového a dieselového pohonu bude mít i hybridní variantu a verzi na CNG.

 

Nový Volkswagen Golf se představil zhruba dva týdny před premiérou nové Škody Octavia. Do prodeje se německý vůz má dostat ještě před koncem roku, aby stihl účast v evropské anketě o Auto roku. „Golf během sedmi generací oslovil více než 35 milionů zákazníků. Celý automobilový průmysl očekává, že golf stanoví nový standard své třídy,“ řekl při premiéře Herbert Diess, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG.

Čtěte také: Stáčení tachometrů – i rok po zákazu stále „frčí“

Od designu se žádná revoluce čekat nedala, to podstatné se odehrálo uvnitř. Interiér se nese v duchu digitalizace a konektivity. Palubní deska je tvořená dvěma digitálními obrazovkami. Vůz je připraven na funkci decentralizované komunikace s okolím (infrastrukturou a vozidly) Car2X. Jde o systém vzájemné komunikace účastníků silničního provozu i dopravní infrastruktury, která má řidiče upozorňovat třeba na dopravní kolony.

Čtěte také: První obrázky nové Octavie: Superbu blíž

Možnosti pohonu nového Golfu zahrnují benzinové motory TSI (dva čtyřválcové agregáty s výkonem 66 kW / 90 k a 81 kW / 110 k), dieselové TDI (dva čtyřválcové agregáty s výkonem 85 kW / 115 k a 110 kW / 150 k) a verzi na zemní plyn TGI s výkonem 96 kW / 130 k. Troch překvapivá je absence tříválce 1.0 TSI. Možnosti pohonu ale naopak rozšíří mildhybridní agregát eTSI ve výkonových stupních 81 kW / 110 k, 96 kW / 130 k a 110 kW / 150 k a dva plug-in hybridní pohony. Základní o výkonu 150 kW / 204 k a sportovní GTE 180 kW / 245 k. Obě verze dostanou novou lithium-iontovou baterií o kapacitě 13 kWh, která umožní jízdu na elektřinu cca 60 kilometrů.