Kia má novou vlajkovou loď: Sorento bude i hybridní

Pouze online musela Kia představit čtvrtou generaci svého SUV Sorento. Pod kapotou bude diesel, hybrid nebo plug-in hybrid.

 

Nové Sorento je prvním vozem značky postaveným na nové generaci podvozkové platformy Kia pro středně velká SUV. Díky tomu může mít až sedm míst, ale také umožňuje zástavbu hybridního nebo plug-in hybridního pohonu.
Karoserie zaujme ostřejšími křivkami a prolisy – a výrazně plastickými tvary než poněkud zakulacenější předchůdce. Vývojem prošla čelní partie Sorenta s novou interpretací charakteristické tygří masky Kia, která je nyní širší a po obou stranách obepíná integrované světlomety. I samotné světlomety používají nová LED světla denního svícení. Nový model je široký 1900 mm, tedy o 10 mm více než Sorento třetí generace. Je také o 10 mm delší (nyní 4810 mm), avšak vyznačuje se kratším předním i zadním převisem karoserie. Rozvor se natáhl o plných 35 mm na 2815 mm. O 10 mm auto narostlo i do výšky.
V kabině se poprvé uplatnil design, vycházející z dvojice digitálních displejů na přístrojové desce. Digitálnímu přístrojovému štítu v podobě 12,3″ displeje sekunduje 10,25″ dotykový displej palubního infotainmentu a navigace uprostřed přístrojové desky. Celou řadu funkcí vozidla je též možné ovládat pomocí nových tlačítek s haptickou zpětnou vazbou po obou stranách displeje; podobná tlačítka najdeme i o něco níže na přístrojové desce, kde slouží k ovládání soustavy klimatizace.

Čtěte také: Elektrifikaci navzdory: Emise CO2 v EU loni opět rostly, jsou nejvyšší od roku 2014

 

Bateriový modul hybridního Sorenta je umístěn pod podlahou kabiny. SUV tak nabízí velkorysý prostor až pro sedm cestujících a současně jeden z největších zavazadelníků v dané třídě – v závislosti na specifikaci až 821 litrů (v případě 7místné verze), resp. 910 litrů (5 míst). V případě plně obsazeného 7místného provedení se oproti předchůdci podařilo zvětšit zavazadelník o 32 % na 187 litrů (podle VDA, naftový pohon; resp. 179 litrů u provedení Hybrid).
Nejnovější SUV značky Kia bude k dispozici s hybridním pohonem – vůbec poprvé v rámci řady Sorento – a zákazníci budou časem moci volit mezi hybridním nebo plug-in hybridním provedením. Sorento Hybrid pohání nové elektrifikované ústrojí ‚Smartstream‘, které kombinuje jednotku 1,6 litru T-GDI (přeplňovaný benzínový motor s přímým vstřikováním) s lithium-iont polymerovou baterií o kapacitě 1,49 kWh a elektromotorem o výkonu 44,2 kW.
Evropští zákazníci si mohou Sorento objednávat i s novým naftovým čtyřválcem 2,2 litru ‚Smartstream‘ s maximálním výkonem 202 koní a točivým momentem 440 Nm. Nový spalovací motor nově používá hliníkový blok namísto bloku ze železné litiny, používaného předchůdcem, a je tak o 19,5 kg lehčí než v případě Sorenta třetí generace jehož hmotnost činila 38,2 kg. Kromě toho je spojen s novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Kia (8DCT) s vícelamelovou spojkou v olejové lázni.