Inspirace pro evropské automobilky? Geely se snaží koronavirus porazit a dál vyrábí

Zatímco evropské automobilky jedna za druhou přerušují výrobu, v Číně se prodej aut opět rozběhl, koronaviru navzdory. Recept nabídla automobilka Geely.

 

Geely, mimo jiné vlastník Volva nebo velký akcionář Daimleru, se musí jako všichni čínští výrobci potýkat nejen s nákazou, ale i s poklesem prodejů aut. Ty v Číně minulý měsíc klesly až o 80 procent. Výroba v Geely ale opět běží, i když v omezeném režimu. Server WhichCar popsal, jak to automobilka dokázala. Základem je agresivní karanténa a důsledná hygiena.

Čtěte také: Elektrifikaci navzdory: Emise CO2 v EU loni opět rostly, jsou nejvyšší od roku 2014

 

Nejprve v souladu s nařízením čínské vlády prodloužila volno na oslavy čínského nového roku až do 10. února místo plánovaného 26. ledna. Zaměstnanci centrály v Hangzhou, kterých je kolem 6000, nejprve pracovali pokud možno z domova, ale postupně se začali vracet do kanceláří, stejně jako dělníci do továren. Od začátku března se postupně rozjela výroba ve všech závodech, i když zatím pouze v jedné směně.

Čtěte také: Emise vzniklé opotřebením pneumatik jsou 1200x horší než ty z výfuku. Elektromobily to jen zhoršují

 

 

Zavedena byla přísná opatření. Zakázány byly veškeré mezinárodní služební cesty, naopak cizincům není povolen vstup do firmy. Každý zaměstnanec vstupující do některého z areálů musí nejdřív projít stanem, kde je mu změřena teplota celého těla. Kdo má horečku, musí nekompromisně do karantény. Teplota se kontroluje i zhruba dvakrát během pracovní doby pomocí ručních teploměrů, které dokážou rozlišit horečku od běžného pracovního zahřátí po fyzické práci.  Auta se pohybují po dezinfikovaných podložkách, které čistí podvozek. Všechno, čeho se dotýkají lidé, je pečlivě dezinfikováno, dezinfekce na ruce je k dispozici na mnoha místech. Každých 8 hodin dostanou zaměstnanci novou roušku na obličej. Platí zákaz shromažďování, i na obědě nebo v kuchyňce musí stát lidé aspoň metr od sebe. Během pracovní doby speciální týmy dezinfikují zvenku auta zaměstnanců na parkovišti. Do práce se tak díky tomu mohlo vrátit 60 000 pracovníků firmy po celé Číně.
Geely se ale snaží i jinak – například oznámila, že vyvinula nový inteligentní systém čištění vzduchu G-Clean Intelligent Air Purification system (IAPS) spojený s klimatizací, který odstraní velkou část bakterií a virů. Údajně blokuje až 95% malých částic do velikosti 0,3 mikrometru. Proti koronaviru to není stoprocentně účinné, ale aspoň něco.

Martin Šidlák