Faceliftu se dočká Volkswagen Tiguan, s 911 000 exempláři loni nejžádanější model značky i celého koncernu Volkswagen. Aktuální druhá generace je na trhu od roku 2016.

Volkswagen elektrizuje model Tiguan novým plug-in hybridním pohonem (nejvyšší celkový výkon 180 kW/245 k). SUV bude navíc poprvé nabízeno také jako samostatný model Tiguan R poháněný motorem TSI o výkonu 235 kW (320 k). U modelu Volkswagen Tiguan oblíbené motory TDI obdržely dva sériově uspořádané katalyzátory SCR, každý se samostatným vstřikováním AdBlue – systémem Twindosing. Volkswagen tak v porovnání s předchůdcem výrazně snižuje emise oxidů dusíku (NOx).

Kromě toho byl vyvinut nový pohon všech kol se systémem variabilního rozdělování točivého momentu mezi zadní kola. Hnací síla je variabilně rozdělována nejen mezi přední a zadní nápravu, ale také mezi pravé a levé zadní kolo. Princip činnosti systému je následující: Rozvodovka zadní nápravy předává u známého pohonu 4MOTION hnací sílu pravému a levému zadnímu kolu v poměru 50:50 – obě kola jsou tak poháněna stejným točivým momentem (dokonce i když se v zatáčce neotáčejí díky diferenciálu stejně rychle). Naproti tomu zařízení, které používá Tiguan R, dokáže rozdělovat točivý moment variabilně mezi obě zadní kola. Individuálním rozdělováním hnací síly lze v zatáčkách přenášet až 100 procent točivého momentu na vnější kolo. A to vede ke znatelně agilnějším jízdním vlastnostem. Poměr rozdělování hnací síly závisí na příslušném úhlu otočení volantu, poloze pedálu plynu, příčném zrychlení, otáčení vozu kolem svislé osy a rychlosti jízdy.

Facelift přinese i nové digitální funkce, například dotykový panel pro ovládání klimatizace nebo zábavní systémy s integrovanou SIM kartou pro přístup k internetu.

Volkswagen Tiguan auto modré