Konkurence pro Maybach: Audi plánuje oživit značku Horch

Horch logo

BMW 7, Audi A8, Mercedes-Benz třídy S. Tyhle vlajkové lodi německých automobilek spolu dlouhodobě svádějí boj o nejmajetnější zákazníky. Mercedes má ale proti Audi a BMW jeden trumf navíc. Nad všemi verzemi třídy S totiž stojí nejluxusnější Maybach. Audi teď chystá odpověď. Ta se jmenuje Horch.

Mercedes představil nový Maybach S na konci loňského roku. Oproti dlouhé variantě klasické třídy S má o dalších 18 cm prodloužený rozvor, digitální LED světlomety, elektrické zadní dveře, aktivní tlumení hluku, automatické podavače bezpečnostních pásů a řadu dalších luxusních a komfortních prvků.

Renault Austral facelift
Čtete také

Renault Austral dostane facelift, přinese novou masku i tlumiče

K velké škodě Renaultu i zákazníků dosud příliš neobjevené, ale velmi povedené SUV Renault Austral dostává facelift spojený s pár novinkami ve vzhledu, interiéru a na podvozku.

Ted se zdá, že Audi chce Maybachu ukrást zákazníky. Jen nový výbava modelu A8 by na to nestačila, takže odpovědí je oživení značky Horch. Premiéra se dá čekat nejspíš společně s faceliftem aktuální čtvrté generace A8, nejspíš v roce 2022. Vůz se už každopádně testuje, ja ukazuje snímek magazínu Autoevolution, na kterém je vidět maskovaná karoserie Audi, ale s výrazně delším rozvorem než má dnes model A8.

Zakladatelem značky Audi byl August Horch, který ve firmě pojmenované podle svého příjmení vyrobil první auto už v roce 1904. Pak ji ale v roce 1909 opustil a založil novou firmu Audi, což bylo opět jeho příjmení, ale tentokrát v latině. Značka Horch produkovala vozy až do roku 1940, ještě předtím se ale v roce 1932 spojila se značkami Audi, DKW a Wanderer do jednoho koncernu Auto Union.

Martin Šidlák