Aby vám po cestě nedošel benzin, můžete si vzít s sebou kanystr nebo si někoho stopnete, aby vás dovezl k nejbližší pumpě. Když ale dojde k vybití elektromobilu, máte v podstatě jedinou možnost – zavolat asistenční službu. Jak často je možné takovou věc využít, se donedávna moc nemluvilo.

Kolikrát ročně je možné si zavolat odtah, kdy dojde k vybití elektromobilu, bylo donedávna věcí, o které se příliš nahlas nemluvilo. Elektromobily s krátkým dojezdem a malá síť dobíjecích stanic si o takové problémy přímo říkaly. Proto v podmínkách asistenčních služeb o tom většinou přesná informace nebyla.

Dnes už to je ale jinak a podle námi oslovených automobilek lze takovou službu využít bezplatně v rámci asistence jen párkrát v kalendářním roce. Odtah k nejbližší nabíjecí stanici nebo do nejbližšího servisu má 3x ročně třeba Škoda Assistance. Třikrát mají takovou možnosti i zákazníci značky Kia. „Noví klienti značky Peugeot mají totiž po dobu 6 měsíců od nákupu vozu nárok na jeden odtah vybitého vozu zdarma. Klienti, kteří uzavřeli servisní smlouvu, pak mají nárok na tento bezplatný odtah po celou dobu trvání smlouvy a v rozsahu 2x ročně,“ říká mluvčí českého Peugeotu Radka Matthey.

Toyota Mirai
ČTĚTE TAKÉ:  Vodíková Toyota Mirai je v ČR. Hledali jsme její silná i slabá místa

V praxi ale takových případů moc není. Linka pomoci řidičům 1224, kterou provozuje Česká kancelář pojistitelů, sice statistiku jednotlivých případů nevede, protože slouží jen jako přepojovací centrum na jednotlivé služby, ale z kusých informací lze nějaký obraz získat. Třeba Peugeot loni evidoval čtyři takové případy, letos dva. U Kia potřeboval odtah loni jeden zákazník, letos do konce března také jeden. „Od příchodu elektrifikovaných modelů CITIGOe iV a SUPERB iV v roce 2019 na český trh evidujeme nižší jednotky případů těchto odtahů,“ uvedl mluvčí Škoda Auto v ČR Pavel Jína.

Ze statistik členů České asociace asistenčních společností vyplývá, že sice přibývá počet asistenčních zásahů u elektromobilů, což souvisí i s rostoucím počtem těchto vozů na silnicích, ale vybití baterie není velký problém. „V současnosti členské asistenční společnosti zasahují u několika desítek nepojízdných elektromobilů za měsíc. Převládají běžné závady, které se řeší i u vozidel se spalovacími motory, nejčastější jsou defekty pneumatik. Případy vybitých trakčních baterií v elektromobilech nejsou příliš časté, dokonce bych řekl, že jsou spíš ojedinělé. Registrujeme však případy, kdy došlo k poruše pohonného elektrického ústrojí a vozidlo muselo být odtažené do odborného servisu, kde byla závada odstraněna,“ řekl Aleš Povr, mluvčí Česká asociace asistenčních společností.

Martin Šidlák, psáno pro IDNES.CZ