Audi RS 3 Limuzína je časem 7:40,748 minuty nejrychlejším kompaktním modelem na Severní smyčce Nürburgringu. Již v červnu vylepšil Frank Stippler, závodní a vývojový jezdec společnosti Audi Sport, dosavadní rekord v této třídě o 4,64 sekundy.

Ke zdařilé rekordní jízdě přispěl především systém Torque Splitter se zcela variabilním rozdělováním točivého momentu mezi kola zadní nápravy. „Jsem hrdý na celý tým. Všichni tvrdě pracovali pro tento den,“ řekl Marvin Schwätter, technický vedoucí projektu Audi RS 3, když se na tabuli objevil rekordní čas. „Na začátku vývoje našeho kompaktního sportovního vozu jsme přesně nevěděli, jak opravdu rychlý na Severní smyčce bude,“ vysvětloval. „Ale v rámci dlouhodobého zkušebního provozu jsme zjistili, že dosahujeme velmi dobrých časů a budeme schopni stanovit nový rekord.“

auto, bílé, audi, elektromobil
ČTĚTE TAKÉ:  Test Audi Q4 e-tron: Bohatší sourozenec Enyaqu

Základem pro rekord se stala souhra špičkových technologií. Vůbec poprvé nalézá v modelu Audi uplatnění Torque Splitter. Tento systém umožňuje zcela variabilní rozdělování točivého momentu mezi zadní kola. To má na starosti elektronicky řízená vícelamelová spojka na příslušném hnacím hřídeli ke každému kolu. Torque Splitter zvyšuje při sportovní jízdě v zatáčce přenos hnací síly na vnější, více zatížené zadní kolo. V pravotočivých zatáčkách tak získává větší točivý moment levé zadní kolo, v levotočivých zatáčkách je tomu přesně naopak. RS 3 se tak ještě ochotněji natočí do zatáčky a přesněji reaguje na pohyby volantu.

„Nové RS 3 se od středu zatáčky až po výjezd a zrychlování ze zatáčky chová mnohem dynamičtěji,“ řekl Frank Stippler. „Torque Splitter je podle mého názoru kvantovým skokem, co se týče agilní jízdy.“ Obzvláště patrné to je v kombinaci s nově vyvinutým jízdním režimem RS Performance, jehož specifické charakteristiky motoru a převodovky byly optimalizovány speciálně pro jízdu na závodním okruhu. Torque Splitter zde v různých jízdních situacích zajišťuje maximálně neutrální jízdní vlastnosti s minimálním sklonem k nedotáčivosti a přetáčivosti. Výsledkem je dřívější akcelerace na výjezdu ze zatáčky, což vede k rychlejším časům na kolo.

Zdroj: Audi