BMW X1 dostává ve třetí generaci i elektrický pohon

auta, bmw, x1, ix1

Větší ledvinky, digitálnější interiér a především alternativa v podobě ryze elektrické verze. To je ve zkratce právě přestavená třetí generace BMW X1 a iX1.

Třetí generace BMW X1 se stává vstupní branou do elektromobility ve stylu BMW i. BMW iX1 xDrive30 (spotřeba elektřiny, kombinovaná podle WLTP: 18,4–17,3 kWh/100 km), které se začne prodávat ihned po uvedení nové generace modelu se spalovacím motorem, je prvním čistě elektrickým prémiovým kompaktním modelem BMW Group postaveným na flexibilní platformě.

Nové BMW X1 bude uvedeno na trh v říjnu 2022 a zpočátku budou k dispozici dvě zážehové a dvě vznětové varianty. Hned poté bude následovat další zážehový a jeden vznětový model, ke kterým se přidá BMW iX1 xDrive30 a dvojice plug-in hybridních modelů.

BMW iX1 xDrive30 pohání jeden elektromotor na přední a druhý na zadní nápravě, přičemž každý z nich je spolu s příslušnou řídicí elektronikou a převodovkou umístěn v jediném velmi kompaktním modulu. Tyto integrované pohonné jednotky dosahují kombinovaného výkonu 230 kW/313 k (včetně dočasného zvýšení výkonu) a maximálního točivého momentu 494 Nm.

Zvenku zaujmou ostřeji řezané rysy a větší ledvinky na čelní masce. Uvnitř nového BMW X1 je pět plnohodnotných sedadel a jeho zavazadlový prostor lze využít mnoha způsoby. Zejména řidič a spolujezdec na předních sedadlech se mohou těšit na výrazné zvětšení prostoru v oblasti ramen a loktů. Opěradla zadních sedadel lze standardně sklopit v poměru 40:20:40 a volitelně je možné pro ještě větší komfort nastavit jejich sklon.

Modely poháněné výhradně spalovacími motory lze navíc na přání vybavit posuvnými zadními sedadly, což umožňuje zvětšit prostor pro nohy cestujících vzadu nebo objem zavazadlového prostoru. Při využití všech sedadel má nové BMW X1 objem zavazadlového prostoru 540 litrů, což je o 35 litrů více než u jeho předchůdce. Tento objem lze rozšířit až na maximálních 1600 litrů (+50 litrů).

Alfa Romeo Tonale
Čtete také

Alfa Romeo Tonale plug-in hybrid ujede na elektriku až 80 km

Kromě benzínu a dieselu dostává Alfa Romeo Tonale i plug-in hybridní pohon. Kromě toho, že je s 280 koňmi nejvýkonnější verzí tohoto modelu,…

Karoserie nového BMW X1 oproti svému předchůdci narostla ve všech směrech – na délku o 53 milimetrů na 4500 milimetrů, na šířku o 24 milimetrů na 1845 milimetrů a na výšku o 44 milimetrů na 1642 milimetrů, díky čemuž získalo mohutnější proporce. Nová generace má rozvor 2692 milimetrů, což je o 22 milimetrů více než u jejího předchůdce. Rozchod kol se vpředu zvětšil o 31 milimetrů na 1592 milimetrů a vzadu na 1593 milimetrů.

Pracovišti řidiče dominuje nízká palubní deska, která slouží jako kulisa pro BMW Prohnutý displej, a jakoby levitující loketní opěrka s integrovaným ovládacím panelem. Bezrámečkový skleněný BMW Prohnutý displej, který je mírně nakloněn směrem k řidiči.

Zdroj: BMW