Víc, než Enyaq RS

Cupra představila své nové čistě elektrické SUV Tavascan. Nabídne atraktivní design, svítící loga a výkon až 340 koní.
Novinka do prodeje zamíří v létě příštího roku a jak již bylo oznámeno dříve, bude se vyrábět v Číně.

CUPRA Tavascan je pro značku prvním hrdinou nové éry. Nový model, přímo odvozený od studie Tavascan představené v roce 2019 na autosalonu ve Frankfurtu jako „sen značky“, přináší na trh novou vizi zcela elektrické budoucnosti.


Tavascan rozšiřuje produktovou řadu elektrifikovaných modelů značky, která již zahrnuje elektromobil CUPRA Born a plug-in hybridní varianty modelů CUPRA Leon, CUPRA Leon Sportstourer a CUPRA Formentor. Do roku 2025 vstoupí CUPRA do nové éry s dalšími novými elektrifikovanými modely – CUPRA Terramar, CUPRA UrbanRebel – a modernizovanou aktuální produktovou řadou.

CUPRA Tavascan má vnější délku 4644 mm, šířku 1861 mm, výšku 1597 mm a rozvor náprav 2766 mm. Tyto vnější rozměry vyvažují požadavky na snadnou ovladatelnost i praktické využití vozu v každodenním provozu, zatímco tvarové řešení umocňuje atraktivitu nového modelu.
Pohon modelu CUPRA Tavascan je koncipován tak, aby si řidič mohl užívat co nejpodmanivější jízdu. Díky platformě MEB koncernu Volkswagen zahrnuje vyspělé elektrické systémy, které jsou zárukou jedinečných zážitků.


CUPRA Tavascan VZ
Nejlépe tuto skutečnost dokládá vrcholná verze CUPRA Tavascan VZ. Její uspořádání se dvěma elektromotory (elektromotor vzadu: 210 kW; elektromotor vpředu: 80 kW) poskytuje ještě větší dynamiku. Až 30 % celkové hnací síly může být přenášeno předními koly, pokud je zapotřebí větší trakce. Celkový nejvyšší výkon je pozoruhodných 250 kW (340 k) a maximum točivého momentu 545 N.m (elektromotor vzadu), resp. 134 N.m (elektromotor vpředu). Řidičské zážitky umocňuje volič jízdních režimů CUPRA s mody Range, Comfort, Performance, CUPRA, Individual a Traction (pro verzi s pohonem všech kol).


Tavascan vyjede na platformě MEB. Slabší verze má pohon zadních kol a nabízí 286 koní. Obě budou brát energii z baterie o využitelné kapacitě 77 kWh, která má nabídnout dojezd až 550 km, silnějšímu VZ až 520 km podle metodiky WLTP. Nabíjet se může výkonem až 135 kW, což je na poměry doby a technologie u konkurence poměrně žalostný stav. V ideálních podmínkách se i tak dobije z 10 na 80 % za méně než půl hodiny.

-red-