Dlouhodobý test Ford Kuga: Spořílek s duší Fordu, díl 2

Test Ford Kuga: S dlouhodobou spotřebou 5,9 l/100 km končíme dlouhodobý tříměsíční test modelu Ford Kuga hybrid. Se spotřebou jsme byli maximálně spokojeni, ale i jinak funguje auto víc než dobře.
Aktuální Ford Kuga, který je s délkou 4,6 metru zhruba o 20 centimetrů delší než Škoda Karoq, a o 15 centimetrů kratší než Kodiaq, prošel loni mírnou modernizací. Ta z hlediska vnějšího designu zahrnuje upravenou masku chladiče s inovovaným designem světlometů a světelnou LED lištou mezi nimi. Na masku se z kapoty přestěhovalo logo automobilky. Ostatní vnější změny jsou velmi decentní.
Nejviditelnější změna faceliftu se odehrála v interiéru, kde starý informační systém nahradil úplně nový digitální SYNC 4 s úhlopříčkou 12,3palce s podle výrobce 2x větším výpočetním výkonem. Ten doplňuje rovněž 12,3palcový přístrojový štít. Interiér jsme více popsali v první části testu.
Výhodou je variabilní zavazadlový prostor. Kuga má totiž posuvná zadní sedadla. Když jsou posunuta zcela vpřed, tak má kufr objem 645 litrů u benzínové verze a 581 litrů u hybridu a plug-in hybridu. To platí, když je auto vybaveno lepicí sadou. Pokud minirezervou, platí pro objem čísla 590 a 518 litrů. Posunutím sedadel vzad se objem zmenší zhruba o 100 litrů.
Test Ford Kuga: Vždy výhradně benzín
Motory pod kapotou pohání vždy výhradně benzín, kterému někdy více nebo méně pomáhá elektrika. Základem je tříválec 1.5 o výkonu 110 kW a 6stupňovým manuálem. Do vyprodání skladových zásob byla v době testu v ceníku ještě silnější verze 137 kW s 8stupňovým automatem, na kterou dával importér dokonce zajímavou akční slevu. 2,5 litru má objem full hybridní varianta o výkonu 132 kW s pohonem předních kol nebo 135 kW s pohonem všech kol. To je mimochodem jediná verze čtyřkolky. Hodně si výrobce slibuje od plug-in hybridního pohonu o celkovém výkonu 178 kW. Právě Kuga totiž byla v posledních letech nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě.
Testovaný full hybrid má o něco lepší hodnoty zrychlení než před modernizací – konkrétně 8,3 s u čtyřkolky a 9,1 s u předokolky. Spalovací motor přišel o pár koní, naopak ten elektrický posílil. Hybridní pohon splňuje to, co se od něj očekává – tedy po městě se snaží jezdit maximálně na elektřinu a v kabině je tak příkladné ticho. Spalovací motor se připojuje s větším sešlápnutím plynu, roste i hlučnost, malá baterie se rychle vybije a spalovacímu ústrojí už nepomůže. Potěší celková průměrná spotřeba mezi 5,5 – 6 litry, u čtyřkolky o pár deci víc. Čím víc toho najedete po městě, tím bude spotřeba nižší, a díky 54litrové nádrži nebudete muset zajíždět k pumpě moc často. Nám se během tříměsíčního testu povedlo jezdit za 5,9 l/100 km.

Jakkoli fordí hybrid funguje spolehlivě a Kuga umí být v některých situacích dynamická a v jiných hodně úsporná, její hlavní devizou jsou jízdní vlastnosti. Geny jízdně legendárního Fordu Focus se tady projevují naplno a zájemci o podobně velké francouzské nebo německé SUV by si měli nejprve projet tímhle autem. Podvozek se totiž Fordu povedl, auto se v zatáčkách naklání minimálně, řízení je čitelné a řidič má auto perfektně pod kontrolou. Samotné naladění podvozku je přesto velmi komfortní, prostě pro rodinný vůz ideální.
Ceny v akci začínají na 537 107 Kč bez DPH za základní tříválec. Hybrid pak pořídíte od 621 405 Kč bez DPH, plug-in hybrid pak objednáte od 748 678 Kč bez DPH. O některé prvky jako třeba 360stupňovou parkovací kameru je rozšířená výbava, hlavně ale Kuga dostala nový výbavový stupeň Active X, který je dostupný jen s hybridními motorizacemi, a v našem případě vyšel na 755 289 Kč. V porovnání s konkurenty jako je Ateca, Karoq, T-Roc nebo XCeed vychází Kuga o něco dráž, leasingovým společnostem vycházejí hůř i zůstatkové hodnoty modelu. Naopak u oprav je Kuga lehce pod průměrem nákladů ostatních modelů.
Martin Šidlák









Technické údaje: Ford Kuga HEV 4×4
Cena: 755 289 Kč (bez DPH)
Benzínový hybridní pohon
Maximální výkon: 135 kW / 5500 ot.
Max. točivý moment: výrobce neuvádí
Maximální rychlost: 196 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,3 s
Kombinovaná spotřeba: 5,7-6,2 l/100 km
Emise CO2: 130-143 g/km
Délka/šířka/výška: 4604 / 1882 / 1662 mm
Rozvor: 2711 mm
Zavazadlový prostor: 590 l