Škoda Enyaq RS Race: Elektrický sporťák zhubl o 300 kilo

Škoda Enyaq RS Race

Škoda představila nový sportovní komcept Enyaq RS Race. Ten vychází ze sériové verze Enyaq Coupé RS, ale kromě řady změn ve vzhledu a technice přináší snížení hmotnosti o více než 300 kilogramů. 250 kW maximálního výkonu znamená zrychlení za méně než 5 sekund.

Škoda Enyaq RS Race, nejnovější verze koncepčního vozu z dílyn Škoda Motorsport, využívá stejné elektrické pohonné ústrojí jako Enyaq Coupé RS, je však o 70 mm nižší a širší vpředu o 72 mm a vzadu o 116 mm. Co je však nejdůležitější – vůz je výrazně lehčí než sériový model. Kromě toho koncept těží z řady vizuálních a technických úprav, včetně vylepšeného podvozku, přepracovaných nárazníků a také upravených tlumičů a pružin.

Při stavbě rozšířené karoserie byly jednotlivé díly staženy z výrobní linky, od základu přepracovány a znovu sestaveny. Kromě bezpečnostního rámu z vysokopevnostní chrom-molybdenové oceli, který zpevňuje karoserii a chrání posádku, je koncepční vůz vybaven dalšími bezpečnostními prvky převzatými z modelu Škoda Fabia RS Rally2. Patří mezi ně závodní sedadla Atech se šestibodovými bezpečnostními pásy, bezpečnostní výplně dveří a automatický hasicí systém. Stejně jako u rallyových vozů kategorie WRC signalizují stav vysokonapěťového systému zelená a červená světla na obou stranách vozu. Světlá výška byla snížena o 70 mm. Spodní část vozu je chráněna speciálními ližinami, které zamezují nadměrnému opotřebení podvozkových součástí a zároveň chrání baterii.

Škoda Enyaq RS Race: Speciální sportovní odpružení

Škoda Motorsport upravila několik komponentů nového vozu Enyaq RS Race. Například brzdová soustava sériového modelu byla nahrazena vysoce výkonnou, která obsahuje karbon keramické brzdové kotouče, desetipístkové třmeny vpředu, čtyřpístkové třmeny vzadu a nový systém chlazení brzd. Kromě toho byl koncepční vůz vybaven dlouhou pákou hydraulické ruční brzdy, která je nezbytnou výbavou každého rallyového vozu. Pedálová sestava byla převzata z vozu Škoda Fabia RS Rally2. Místo standardních DCC tlumičů bylo instalováno speciální sportovní odpružení, které umožňuje individuální nastavení tuhosti pružin, komprese a odskoku. Pro zlepšení jízdních vlastností a akcelerace vozu je nový Enyaq RS Race vybaven samosvornými diferenciály na přední i zadní nápravě.

Concept car.

20“ kola jsou obuta do nízkoprofilových pneumatik. Dva elektromotory s kombinovaným výkonem 250 kW jsou shodné s těmi, které jsou použity v sériovém modelu. Stejně jako u vozu Škoda Enyaq Coupé RS je nejvyšší rychlost 180 km/h, ale nový lehčí Enyaq RS Race nyní zrychluje z 0 na 100 km/h za méně než pět sekund.

Zcela přepracovaný interiér je inspirován modelem Škoda Fabia RS Rally2 a zahrnuje také upravený systém infotainmentu. Závodní volant s novými tlačítky připomíná volant z vozu Škoda Fabia RS Rally2. Místo progresivního hřebenového řízení používaného v modelu Enyaq Coupé RS je nový Enyaq RS Race vybaven lineárním řízením s úrovní účinku posilovače řízení nastavenou pomocí řídicího softwaru a optimalizovaným převodovým poměrem přizpůsobeným speciálně pro závodní účely. Volič směru jízdy a centrální panel pro startování vozu a aktivaci automatického hasicího systému jsou v tomto dvoumístném voze umístěny mezi sedadly.

Zdroj: Škoda Auto