První jízda Audi Q6 e-tron Sportback: 285 kW a nejdelší dojezd v rámci řady Q6

Audi Q6 e-tron Sportback

První jízda Audi Q6 e-tron Sportback. Audi postupně rozšiřuje svou nabídku elektrických modelů. Konkurenční výhodu má hlavně v těch postavených na 800V architektuře. Kromě A6 e-tron je to SUV Audi Q6 e-tron, které nyní dostává i druhou karosářskou variantu Sportback.

Audi Q6 e-tron je skutečně globální celosvětový model. 29% prodejů totiž připadá na USA a Kanadu, 15% na Německo, 40% na další evropské státy mimo Německa a 16% na ostatní státy mi Evropu a Severní Ameriku.

Audi Q6 e-tron Sportback je sice na první pohled „jen“ módní karosářskou variantou výchozího SUV v podobě SUV-coupé, ale designové změny začínají už od A sloupku. Auto je díky jinému tvaru střechy o 37 mm nižší (1665 mm). Dynamická a dozadu protažená linie střechy má připomínat kapku vody a svým tvarem odkazovat na legendární Audi TT Coupé. Nízké zadní okno ústí v odtokovou hranu, do níž je integrováno třetí brzdové světlo. Nechybí ani typický znak modelů Sportback, když se linie zadních bočních oken za dynamickým zalomením zvedá vzhůru.

Audi Q6 e-tron Sportback: Nejdelší dojezd v rámci modelové řady

Zavazadlový prostor se odlišným tvarem střechy zmenšil jen minimálně, a to o 15 litrů na 511 litrů. Po sklopení zadních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru na 1373 litrů. Dalších 64 litrů nabídne odkládací prostor v přídi, tzv. frunk.

Díky novým tvarům se naopak aerodynamický odpor vzduchu zmenšil na cx = 0,26, zatímco SUV má 0,28. I díky tomu tak s velkou sadou akumulátorů o kapacitě 100 kWh ujede Q6 Sportback e-tron na jedno nabití až 656 kilometrů, takže je nejdelší dojezd v rámci modelové řady.

Nabídka pohonů je shodná s SUV. I když na některých trzích je k dispozici sada akumulátorů o kapacitě 83 kWh, v Česku se nabízí jen ta větší o kapacitě 100 kWh, z nichž využitelných je 94,9 kWh. Ta má 12 samostatně vyměnitelných modulů, menší baterie má ve stejném rámu uprostřed o dva méně. Moduly se do rámu lepí novou inovativní metodou, která šetří prostor a zvyšuje hustotu celé zástavby.

S baterií spojený elektromotor pak má výkon 285 kW přenášený na všechna čtyři kola. Slabší verze o výkonu 185 kW a 225 kW, u kterých je poháněná zadní náprava, se v ČR v tuto chvíli nenabízejí. Při průměrné spotřeb2 16,6 – 18,9 kWh/100 km zvládne sprint na stovku za 5,9 sekundy. Druhou volbou pro české zákazníky je pak varianta SQ6 Sportback e-tron disponující nejvyšším celkovým výkonem dvou elektromotorů na přední a zadní nápravě 360 kW. V režimu Launch Control pak tenhle stroj zrychlí na 100 km/h za 4,3 sekundy. Importér tak vyšel vstříc českým zákazníkům, kteří v drtivé většině kupují vozy Audi s pohonem všech kol, a to je v případě modelu Q6 automaticky spojeno se silnější baterií a vyššími výkony.

Novinku tak koupíte v Česku od 2 071 900 Kč, případně od 2 567 900 Kč u verze SQ6 Sportback. Verze SUV přitom stojí 2 008 900 Kč, resp. 2 504 900 Kč u SQ6.

Martin Šidlák