91% po 160 000 kilometrech: Baterie elektromobilu Volkswagen ID.3 obstála v dlouhodobém testu

Tým zkušebních techniků autoklubu ADAC ujeli s vozem Volkswagen ID.3 více než 160 000 kilometrů. Nejdůležitějším poznatkem je skutečnost, že baterie elektromobilu disponuje po ujetí této vzdálenosti ještě 91 procenty původní využitelné kapacity.
Testovaným vozem byla verze ID.3 Pro S s využitelnou kapacitou baterie 77 kWh. Volkswagen u modelu ID.3 i u všech ostatních modelů ID. zaručuje, že baterie bude mít po osmi letech provozu nebo 160 000 ujetých kilometrech ještě minimálně 70 procent své původní využitelné kapacity.
„Výsledek ukazuje, že je kvalita našich modelů ID. i po mnoha ujetých kilometrech přesvědčivá,“ zdůrazňuje Martin Sander, člen představenstva značky Volkswagen odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby, a dodává: „Vysoká kapacita baterie přesahující po 160 000 kilometrech 90 procent potvrzuje, že jsou naše modely ID. velmi atraktivní i jako ojeté vozy, a i nadále splňují požadavky našich zákazníků.“

Zkušební tým německého autoklubu ADAC baterii nešetřil. Cílem bylo dosáhnout hranice 160 000 ujetých kilometrů co nejrychleji, a tak byl elektromobil ID.3 nabíjen z více než 40 procent na rychlonabíjecích staninicích. Navíc stával vůz v rozporu s doporučením výrobce poměrně často se stavem nabití 100 procent u nabíjecího stojanu, zčásti i po dobu několika dnů.
Jedná se o první dlouhodobý test tohoto druhu, jemuž byl podroben vůz z rodiny ID. U modelu ID.3 byl mezi kontrolními jízdami inženýry ve zkušebním a technickém centru ve městě Landsberg am Lech vždy důkladně kontrolován stav baterie.
Autoklub ADAC má pro zákazníky jasné doporučení: Aktualizace softwaru by měly být vždy instalovány. V průběhu dlouhodobého testu obdržel model ID.3 několik softwarových aktualizací – mimo jiné plánovač tras pro elektromobily, který na delší trase plánuje zastávky pro nabíjení tak, aby řidič dojel do cíle co nejdříve. Systém přitom kromě stavu nabití baterie zohledňuje také aktuální dopravní situaci a předpověď jejího vývoje. Kromě odstranění různých chyb přinesly aktualizace mimo jiné zvýšení nabíjecího výkonu až na 170 kW.
Aktualizace měly pozitivní vliv rovněž na spotřebu elektrické energie, a tím i na dojezd. Spotřeba elektrické energie byla novým softwarem výrazně snížena především na krátkých trasách a při zimních teplotách od 0 °C do 5 °C.
Mezi další pozitivní zjištění, která autoklub ADAC ve svém hodnocení modelu ID.3 vyzdvihl, patří výborný stav karoserie a podvozku navzdory vysokému počtu ujetých kilometrů. Konstrukce náprav, odpružení a řízení zohledňuje hmotnost vozu a dlouhodobý test v této oblasti neobjevil žádná nápadně slabá místa, ani problémy.
Zdroj: Volkswagen