Leapmotor odhalil dva nové modely: Sportovní hatchback B05 a elektrické SUV B10

Leapmotor B05

Čínská značka Leapmotor patřící do koncernu Stellantis odhalila dva nové modely pro evropský trh. Sportovní elektrický hatchback Leapmotor B05 a elektrické SUV Leapmotor B10.

Leapmotor B05 je sportovně laděný C-hatchback s výhradně elektrickým pohonem. Sportovnost ve vzhledu představují třeba bezrámové dveře nebo 19palcová kola. Celkové rozměry činí 4 430 × 1 880 × 1 520 mm, rozvor pak 2 735 mm. Uvedení do prodeje v Evropě je předpokládáno na polovinu roku 2026.

Leapmotor B10 je pak elektrické SUV slibující cenu od 29 900 eur. Rozměry vozu jsou 4 515 × 1 885 × 1 655 mm, rozvor 2 735 mm. Interiér nabízí mimořádně velkorysý prostor: vzdálenost od zadní opěrky k prostoru pro nohy činí 2 390 mm, šířka pro zadní pasažéry 1 400 mm a špičkové hodnoty světlé výšky hlavy – 1 027 mm vpředu a 1 005 mm vzadu.

Jako první globální model řady B-Series značky Leapmotor je B10 založen na nové technologické architektuře LEAP 3.5 zajišťující špičkovou integraci software i hardwaru. Tato architektura slibuje nejvíce integrovaný centrální řídicí systém na světě: kokpit a jízdní funkce propojuje pomocí nejkratší kabeláže na světě o délce pouhých 996 metrů, která pokrývá až 22 řídicích jednotek (ECU) a více než 200 open-source rozhraní. Díky technologii OTA (over-the-air) mají zákazníci k dispozici neomezené aktualizace softwaru.

Dominantou kabiny je 14,6palcový 2,5K „plovoucí“ dotykový displej poháněný čipem Snapdragon 8155.  Nabízí funkce Apple CarPlay a Android Auto. Systém LEAP OS 4.0 Plus umožňuje přizpůsobení, 3D kokpit, víceaplikační zobrazení a plné ovládání přes mobilní aplikaci. Zkrátka cílem je přinést vždy maximálně aktuální zážitek při každé jízdě.

Model B10 pohání jej elektromotor s výkonem 218 koní a točivým momentem 240 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 8 sekund a dosahuje maximální rychlosti 170 km/h. K dispozici jsou dvě varianty baterie: PRO s kapacitou 56,2 kWh a dojezdem až 361 km (WLTP) a PRO MAX s kapacitou 67,1 kWh a dojezdem až 434 km (WLTP).

Martin Šidlák