C10, A05, T03. Odhalili jsme logiku pojmenování modelů Leapmotor a jako první viděli novinku B10

Čínská značka Leapmotor patřící do koncernu Stellantis chystá stejně jako ostatní nové čínské značky velkou modelovou ofenzívu. Jako jedni z prvních jsme viděli její nové SUV B10, které má konkurovat modelům jako Škoda Karoq nebo Elroq, a také konečně pochopili, co znamenají písmena a čísla v názvech jejích aut.
Jednou z mnoha čínských značek, které se chtějí prosadit na českém a evropském trhu, je značka Leapmotor. Oproti ostatním má výhodu strategického partnerství s koncernem Stellantis, díky kterému se jí bude třeba snáz budovat dealerská síť přes stávající prodejce koncernových značek. Do Česka ji navíc dováží společnost Emil Frey, která je zároveň importérem Subaru, takže modely Leapmotor budou v Česku prodávat nejen dealeři Peugeotu nebo Citroënu, ale právě i Subaru. Přidal se už ale také jeden dealer značky Škoda.
Leapmotor má v současné době v Česku 9 prodejních a servisních míst, do konce roku je plán jich mít 10-12, nejnověji by se měla značka objevit v Olomouci, Českých Budějovicích a Vrchlabí. Kromě Vrchlabí jde vždy o stávající prodejce Stellantis nebo Subaru, v posledním případě jde ale o Havex, který je znám hlavně jako prodejce vozů značky Škoda. Příští rok by se měl počet rozšířit na zhruba 15. Z hlediska prodejů má importér plán mít do konce letošního roku 260 objednávek, v roce 2026 víc než 600.
Značka vstoupila na trh se dvěma modely. Tím prvním je malý elektromobil T03, konkurující vozům jako Dacia Spring nebo Hyundai Inster. Jeho cenovka je 470 000 Kč a v rámci strategie značky je v této ceně jediná maximální výbava, volit lze jen barvu. Ve srovnatelné výbavě je za tuto cenu levnější než zmíněná Dacia Spring.

Druhým modelem jen SUV C10, což je vlajková loď značky v Evropě. Jde o SUV na pomezí segmentů C a D, které má v elektrické verzi konkurovat modelům jako Škoda Enyaq nebo Volkswagen ID.4. V elektrické verzi s motorem o výkonu 160 kW má zaváděcí cenu 890 000 Kč. Dojezd podle WLTP je až 424 km.

Vůz je ale také k dispozici s tzv. prodlužovačem dojezdu označeným jako REEV. Jde o systém, který se asi nejvíc blíží plug-in hybridu, ovšem rozdíl je v tom, že spalovací motor nikdy nepohání kola. To má na starosti vždy elektromotor, který se primárně napájí z baterie, kterou lze dobít stejně jako u plug-in hybridu stejnosměrným proudem výkonem až 65 kW. Jako další zdroj energie slouží spalovací motor, který se ale nezapojuje do pohonu, jen vyrábí elektřinu. Dojezd takového auta je pak podle WLTP až 974 km na jedno nabití a natankování. A cenovka je přitom stejná jako u elektrické verze – 890 000 Kč.


Novinkou je menší SUV B10. Viděli jsme naživo exemplář, který dorazil v úplně první várce vozů do přístavu v Amsterdamu. Tohle auto má konkurovat vozům jako Škoda Karoq nebo Elroq, protože také nabídne elektrickou a REEV verzi. Nejprve se do prodeje dostane elektrická varianta, ta hybridní pak ve druhém čtvrtletí 2026. Základní cena by měla být kolem 690 tisíc korun. V interiéru najdete třeba 14,6″ plovoucí centrální displej s vysokým rozlišením 2.5K.
Příští rok dorazí i další modely, hatchback B05 a dvojice menších vozů velikosti Opelu Corsa – A10 a A05. Číňané jsou zjevně posedlí pojmenovávat svoje modely kombinací písmena a čísla nebo pouze čísla, což je vidět u řady značek. Rozklíčovali jsme ale logiku u Leapmotor. Je to jednoduché – čím je písmeno dál v abecedě, tím je model větší, a číslo 10 značí SUV, 05 hatchback. A jak do toho zapadá T03? Nijak, jde o první model značky, který vstoupil na trh ještě před popsaným systémem označování, takže nástupce už neponese označení T03.
Martin Šidlák