693,38 kilometru na jedno dobití: Kia PV5 Cargo stanovila rekord pro elektrické dodávky
Elektrické dodávky v praktickém využívání limituje hlavně dojezd plně naloženého auta. Kia EV5 Cargo ale dokázala ujet skoro 700 kilometrů, byť v pečlivě připravených podmínkách. Ale s plnou zátěží.
Plně naložená na maximální povolenou hmotnost ujela Kia PV5 Cargo Long Range 693,38 kilometru na jedno dobití, čímž stanovila nový rekord zapsaný do známé Guinnessovy knihy. Rekordní jízda proběhla 30. září 2025 za reálných podmínek na veřejných komunikacích severně od Frankfurtu.
„I když je Kia v segmentu LCV nováčkem, tento rekord dokazuje všestrannost a inovativnost našeho prvního PBV modelu. Ukazuje, že to myslíme vážně,“ uvedl Marc Hedrich, prezident a generální ředitel Kia Europe. „Skutečnost, že většina cílových zákazníků této varianty by mohla fungovat téměř dva pracovní dny na jedno dobití, vypovídá o její praktické využitelnosti. PV5 spojuje efektivitu, flexibilitu a inteligentní konektivitu v jednom balení.“
Rekordní dojezd Kia PV5
Trasa byla pečlivě navržena tak, aby simulovala běžné podmínky v doručovacích a logistických operacích. Na 58,2 km dlouhé smyčce kombinující městský a příměstský provoz čelila PV5 Cargo semaforům, křižovatkám, kruhovým objezdům a typickému městskému provozu – tedy podmínkám, které jsou běžné pro flotilové řidiče. Navíc dodávka opakovaně překonávala převýšení cca 370 metrů, smyčku absolvovala 12krát s plným zatížením a zastavila až na konci dvanáctého okruhu. Tyto náročné podmínky podtrhují výjimečnou efektivitu a spolehlivost modelu PV5 Cargo, který se tak jeví jako ideální partner pro udržitelnou městskou mobilitu.

Za volantem rekordní PV5 seděli George Barrow, respektovaný novinář specializující se na užitková vozidla, a Christopher Nigemeier, seniorní inženýr z technického centra HMETC. Barrow má více než 15 let zkušeností s LCV a od roku 2016 je členem poroty ocenění International Van of the Year (IVOTY), kde zastupuje Spojené království. Nigemeier je strojní inženýr a člen vývojového týmu PV5.
Pokus byl důkladně připraven. Na proces nakládky dohlíželi inspektoři TÜV Hessen a Buck Vermessung, kteří ověřili dodržení hmotnostních specifikací. Jízda byla nepřetržitě monitorována pomocí GPS a kamer v kabině. Před odjezdem byl akumulátor PV5 dobit na 100 % a dobíjecí port i nákladový prostor byly zapečetěny až do konce 22hodinové a 30minutové jízdy.
Zdroj: Kia