Elektrický Mercedes-Benz GLC dorazil do Prahy. Může mít veganský interiér, 162 hvězd ve střeše nebo metrový displej

Mercedes-Benz GLC

Dlouhodobě nejprodávanějším mercedesem v Česku je model Mercedes-Benz GLC. Jeho verze s benzínovým, dieselovým nebo plug-in hybridním pohonem dostanou na jaře 2026 stejnojmenného plně elektrického sourozence na nové 800V platformě. My jsme ho mohli staticky prozkoumat už nyní.

Mercedes-Benz GLC není nejoblíbenější modelovou řadou jen v Česku, atakuje špičku žebříčku nejprodávanějších vozů značky po celém světě. Ke stávajícím verzím se spalovacím motorem přibude příští rok ještě plně elektrická verze, která rovněž ponese název GLC. Mercedes tak opouští pojmenovávání svých elektrických modelů písmeny EQ. V menších modelech typu CLA nebo GLB bude do budoucna pod jedním jménem a v jedné karoserii elektrický i spalovací pohon, případně i nový hybrid. U větších aut typu právě GLC budou vedle sebe pod stejným názvem existovat oba druhy pohonu na dvou různých platformách.

Designově zaujme především nová prosvětlená chromovaná mřížka chladiče. Navazuje na ni kapota se znakem automobilky, který skrývá rovněž jednu novinku. Po jeho silném stisknutí se odemkne kapota, pokud má člověk v kapse klíč od auta. Není tedy třeba kapotu odjišťovat páčkou zevnitř, jak jsou automobilisté zvyklí. Zřejmě z toho důvodu také nepůjde objednat „zaměřovač“, tedy svislý stojící znak automobilky. Ten bude vždy jen v ploše kapoty.

Pod kapotou je přední zavazadlový prostor (tzv. frunk) o velikosti velkorysých 128 litrů. Vzadu je pak klasický zavazadlový prostor o základní velikosti 570 litrů, který se po sklopení zadních sedadel zvětší na 1 740 litrů.

Díky rozvoru delšímu o 84 mm než u modelu GLC se spalovacím motorem dostali cestující větší vnitřní prostor. Konkrétně vpředu je o 13 mm více prostoru pro nohy a o 46 mm více místa nad hlavou, zatímco cestující na zadních sedadlech mají k dispozici o 47 mm více prostoru pro nohy a o 17 mm více volnosti nad hlavou. Tam se mohou dívat na novou panoramatickou střechu z izolačního laminovaného bezpečnostního skla. Na přání ji lze přepínat mezi průhlednou a neprůhlednou. Na přání je do skleněné plochy integrováno 162 diod v podobě hvězd, které v noci vytváří specifické ambientní osvětlení.

Mercedes-Benz GLC: Veganský interiér a největší displej

Za zlom v segmentu střední třídy považuje výrobce palubní desku, která může být v nejvyšší výbavě vybavena jednolitým displejem MBUX HYPERSCREEN s úhlopříčkou 99,3 centimetru (39,1 palce) spojující digitální přístrojový štít, centrální displej a displej pro spolujezdce. V nižších výbavách je stejná plocha složená ze tří samostatných displejů, v té nejnižší je ve stále jednolité ploše spolujezdcův displej nahrazen lesklým dekorem.

Mozkem infoteinmentu je systém MB.OS s umělou inteligencí od společností Microsoft a Google. MB.OS nejenže zvládá složité úlohy podobně jako lidský mozek, ale také využívá extrémně výkonné čipy schopné 254 bilionů operací za sekundu. Tyto vysoce výkonné počítače napojené na Mercedes-Benz Intelligent Cloud umožňují bezdrátové aktualizace celého softwaru vozidla. Architektura chip-to-cloud umožňuje přesné ovládání všech ovládacích prvků a senzorů, od infotainmentu přes komfort až po nabíjení.

Na přání je možné zvolit plně veganský interiér, který má jako první na světě certifikaci organizace The Vegan Society. Týká se to všech pvků interiéru, tedy nejen sedadel, ale i palubní desky nebo volantu.

Elektrický Mercedes-Benz GLC stojí na nové 800V platformě, jejíž výhodou je hlavně rychlejší dobíjení. Podle předběžných údajů může GLC doplnit energii až na 300 kilometrů za deset minut výkonem až 330 kW. Trakční akumulátor má využitelnou kapacitu 94 kWh.

Prodeje startují s verzí GLC 400 4MATIC disponující výkonem 360 kW a dojezdem více než 713 kilometrů. Průměrná spotřeba by měla být jen 15,8 kWh/100 km a zrychlení na stovku za 4,3 sekundy. Následovat budou další čtyři varianty pohonu. Základní cena pro Českou republiku byla stanovena na 1 778 700 Kč.

Martin Šidlák