Nový Mercedes-Benz GLB: Až 7 míst v elektrické nebo hybridní variantě
Mercedes-Benz GLB se představil v nové generaci. Nabídne výrazně přepracovaný interiér s novým displejem Superscreen, nový vnější vzhled a novou generaci pohonů včetně full-hybridu.
Jako první bude uvedena variant Mercedes-Benz GLB 250+ a GLB 350 4MATIC, oba s elektromotorem pod kapotou. První elektromobil slibuje spotřebu 18,3–15,8 kWh/100 km, druhý 18,6–15,9 kWh/100 km. S dojezdem až 631 kilometrů nabízí provedení GLB 250+ o výkonu 200 kW dojezd, který ve své třídě nemá konkurenci. Sportovní model GLB 350 4MATIC nabízí výkon 260 kW. Obě provedení jsou vybavena lithium-iontovým trakčním akumulátorem s využitelnou kapacitou 85 kWh.
Oba jdou už v Česku objednat, prnví vozy dorazí na jaře 2026. Mercedes-Benz GLB 250+ s technologií EQ je k dispozici za cenu od 1 355 200 Kč vč. DPH, vrcholný model GLB 350 4MATIC s technologií EQ od 1 433 850 Kč vč. DPH.

Mercedes-Benz GLB: 5 nebo 7 míst
Nový Mercedes-Benz GLB je k dispozici jako pětimístný nebo sedmimístný vůz s podélně nastavitelnou lavicí ve druhé řadě. Ve srovnání se svým předchůdcem nabízí nové, plně elektrické GLB znatelné zvětšení prostoru nad hlavou v prvních dvou řadách sedadel, a to díky linii střechy SUV a standardně dodávanému panoramatickému oknu. S objemem 127 litrů (104 l podle normy ISO 3832) má elektrické GLB největší přední zavazadlový prostor (takzvaný frunk) ze všech vozů nové řady. Zadní zavazadlový prostor má objem až 540/470 litrů (pěti-/sedmimístné provedení) a po sklopení zadních opěradel se zvětší na 1 715/1 605 litrů.
S hlavním pohonem na zadní nápravě pro optimální trakci a jízdní vlastnosti přináší Mercedes-Benz do segmentu základních modelů uspořádání pohonu známé ze střední a vyšší střední třídy. Elektrická pohonná jednotka o výkonu 165 nebo 200 kW se synchronním motorem s permanentními magnety (PSM) na zadní nápravě byla vyvinuta zcela interně. Účinnost přenosu energie z trakčního akumulátoru na kolo dosahuje na dlouhých vzdálenostech 93 procent. Z třídy CLA si auto přináší inovativní dvoustupňovou převodovku na zadní nápravě.
Několik měsíců po uvedení plně elektrických variant bude nový model GLB k dispozici také jako hybrid s 48voltovou technologií a elektromotorem integrovaným do převodovky.
Martin Šidlák, zdroj: Mercedes-Benz




