Elektrická Vitara nabídne pohon 4×4

Nová Vitara sice dorazí na trh až v druhé půlce roku, ale už nyní jsme měli možnost ji prozkoumat. Novinka vychází z konceptu eVX, spojuje moderní technologie, elektrický pohon všech kol a novou platformu HEARTECT-e vyvinutou speciálně pro elektromobily.

Suzuki e Vitara je prvním čistě elektrickým SUV této japonské automobilky. Design vozu kombinuje moderní technologie s robustností SUV, což odráží designové téma „High-Tech & Adventure“.

Technicky bude e Vitara nabízena ve variantách s pohonem předních nebo všech kol. Zákazníci si budou moci vybrat mezi dvěma kapacitami baterií: 49 kWh a 61 kWh. Výkony elektromotorů se pohybují od 106 kW u základní předokolky až po 128 kW u verze s pohonem všech kol, která využívá dva elektromotory – jeden na každé nápravě. Světlá výška vozu činí 180 mm, což spolu s pohonem ALLGRIP-e zajistí i velmi slušné schopnosti v terénu. Interiér nabízí prostorný a funkční design s digitálním přístrojovým panelem a multimediálním systémem podporujícím bezdrátové propojení s chytrými telefony.

Elektrický pohon využívá efektivní jednotku eAxle, která zahrnuje elektromotor a invertor, v kombinaci s lithium-železo-fosfátovou baterií zkonstruovanou s důrazem na bezpečnost a spolehlivost. Přesné údaje o spotřebě a dojezdu prozatím nejsou oficiálně známy, ale lze očekávat dojezd mezi 400 a 500 km dle metodiky WLTP u větší kapacity baterie.

Velkou výhodou e Vitary budou její schopnosti v terénu díky elektrickému systému pohonu všech kol „ALLGRIP-e“ se dvěma nezávislými jednotkami eAxle. Systém využívá bohatých zkušeností značky s technologií 4×4. Tvoří jej dvojice nezávislých jednotek eAxle, jedna pro přední a druhá pro zadní kola. Systém zajistí nejen dostatečný výkon, ale také precizní řízení trakce a excelentní odezvu. Navíc je doplněn o režim Trail mode, který přibrzďováním protáčejících se kol a přesunem točivého momentu na protilehlé kolo (simulace uzávěrky diferenciálu) pomáhá při průjezdu náročným terénem.

Oficiální uvedení modelu na český trh je plánováno na podzim 2025.

-red-