Nová Toyota RAV4 šesté generace slibuje software pro nulovou nehodovost

Toyota RAV4

Modelu Toyota RAV4 se v pěti generacích prodalo už 15 milionu kusů po celém světě. Letos vstoupí na trh už šestá generace. Bude mít pod kapotou hybrid, novou generaci plug-in hybridu a také inovativní software slibující nulovou nehodovost.

Kromě upraveného designu a nového interiéru slibuje Toyota RAV4 také novou softwarovou platformu Toyota Arene. Umožňuje vytváření a nasazování pokročilých bezpečnostních a zábavních funkcí v digitálním prostředí. Výrazně zvyšují bezpečnost a zároveň přinášejí nové pokročilé asistenční systémy pro řízení a parkování, což pomůže k plnění jednoho z budoucích cílů Toyoty – nulové nehodovosti. S Arene souvisí si nejnovější multimediální systém s vylepšenou konektivitou, navigací a bezpečnostními nástroji – a s rychlejšími reakcemi než kdy dříve.

Díky platformě Arene bylo možno nasadit nejnovější bezpečnostní systém Toyota T-Mate včetně nové generace paketu Toyota Safety Sense. Novou funkcí nové RAV4 je upozornění na dopravu před vozem (Front Cross Traffic Alert). Tato funkce chrání před projíždějícími vozidly na rušných křižovatkách, kdy detekuje vozidla přijíždějící z boku a aktivuje vizuální upozornění; v případě vysokého rizika srážky pak ještě aktivuje zvukovou výstrahu. Doplňuje tak nový systém sledování slepého úhlu, který nyní rovněž zahrnuje novou funkci upozorňování na vozidla přijíždějící zezadu. Nový a pokročilejší je i asistent změny jízdního pruhu. Když řidič aktivuje směrový ukazatel, systém zvyšuje bezpečnost manévru sledováním, zda se ve slepém úhlu nenachází jiné vozidlo, a poté automaticky dokončí zamýšlenou změnu jízdního pruhu zásahem do řízení.

Toyota RAV4: Hybrid a plug-in hybrid

Toyota RAV4 bude v Evropě k dispozici výhradně jako plug-in hybrid nebo klasický hybrid. Nová lithium-iontová baterie u plug-in hybridu s vysokou kapacitou 22,7 kWh přináší čistě elektrický dojezd až 100 km. Při nabíjení na veřejných DC rychlonabíjecích stanicích je maximální nabíjecí výkon 50 kW, a díky tomu je možné baterii dobít z 10 na 80 % za pouhých 30 minut. AC palubní nabíječka má výkon 11kW. Nový bateriový modul je spojen s vylepšeným elektromotorem na přední nápravě o výkonu 150 kW. Inteligentní pohon všech kol (AWD-i) se pyšní ve své třídě špičkovým celkovým výkonem 304 koní, a umožňuje tak akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy.

Klasický full hybrid se dočkal zlepšení převodovky, jednotky řízení energie, baterie a dalších komponent a tím pádem se zvýšil výkon motoru. Verze s pohonem všech kol AWD-i (pod označením RAV4 Hybrid 220) nyní poskytuje celkový výkon 191 koní a verze s pohonem samotných předních kol (pod označením RAV4 Hybrid 220) poskytuje celkový výkon 183 koní.

Zdroj: Toyota