Ceed má nástupce. Kia K4 bude novým spalovacím hatchbackem kompaktní třídy

Kia K4

Kia uvádí na evropský trh zcela nový model K4 – hatchback. Nahradí tak model Ceed, který byl dlouhá léta nejprodávanějším modelem značky v Evropě a spojil značku s tehdy neobvyklou 7letou zárukou. Jeho výroba už skončila, v prodeji jsou jen skladové vozy.

Díky délce 4 440 mm a šířce 1 850 mm nabízí Kia K4 proporce, které jej řadí na samotnou hranici segmentu D. V interiéru pak přichází s rekordním prostorem pro cestující – vzadu nejvíce místa pro nohy ve třídě (964 mm) a zároveň dostatek prostoru nad hlavou (973 mm). Zavazadelník má objem 438 litrů.

Zákazníci si budou vybírat z pěti variant pohonu – od úsporného benzínového motoru 1.0 T-GDI (115 k) se šestistupňovou manuální převodovkou přes mild-hybridní technologii až po výkonný 1.6 T-GDI se 180 koňmi a sedmistupňovým dvouspojkovým automate (150/180 k). Nabídku v příštím roce doplní dvě plně hybridní verze.

„K4 jsme navrhli pro všechny, kdo chtějí jezdit dál, zvládnout více a přitom projevit svůj osobní styl. Je to odvážný krok směrem k chytřejší a udržitelné mobilitě,“ doplňuje Pablo Martínez Masip, viceprezident pro produkty a marketing Kia Europe.

K4 patří k technologicky nejvyspělejším modelům své kategorie. Panoramatický digitální kokpit kombinuje přístrojový štít 12,3″, dotykový infotainment 12,3″ a ovládání klimatizace 5,3″ v jediném moderním rozhraní ccNC. Standardem je podpora bezdrátového Apple CarPlay® a Android Auto™, nechybí ani možnost bezdrátového nabíjení telefonů či služby Kia Connect s aktualizacemi OTA a Wi-Fi hotspotem. Díky hlasovému asistentovi na bázi umělé inteligence může uživatel jednoduše říci „Hey Kia“ a následně ovládat různé funkce vozu nebo získávat informace (včetně uživatelské příručky nebo místních doporučení).

Nový K4 posouvá laťku bezpečnosti ve své třídě. Už v základu přináší kompletní sadu asistenčních systémů ADAS, které dělají každou jízdu klidnější a bezpečnější.

Při změně jízdního pruhu přichází ke slovu kamerový asistent sledování slepého úhlu (BVM), jenž na digitálním přístrojovém panelu zobrazí živý obraz z kamer. Spolu s asistentem pro odvrácení kolize ve slepém úhlu (BCA) tak výrazně snižuje riziko nehod při přejíždění z pruhu do pruhu.

Pokročilý adaptivní tempomat SCC2 umí nejen inteligentně přizpůsobovat rychlost provozu, ale v případě nouze dokáže vůz také zcela zastavit. Asistent pro jízdu na dálnici HDA 2.0 pak pomáhá držet bezpečný odstup, udržovat vůz v jízdním pruhu a bezpečně měnit pruhy.

Při vyjíždění z parkovacího místa přebírá iniciativu systém RCCA, který sleduje provoz zezadu a z boku. Vydává varování, a pokud je to nutné, dokáže i automaticky zabrzdit. Řidič navíc ocení 360° monitorovací systém (SVM), jenž pomocí několika kamer vytvoří dokonalý přehled o okolí vozu.

A nakonec – autonomní nouzové brzdění FCA2. Díky radaru a kameře rozpozná nejen vozidla, ale i chodce a cyklisty, a v kritické chvíli zabrání kolizi nebo alespoň zmírní její následky.

Zdroj: Kia