KGM Torres HEV: Nový hybrid slibuje úsporu skoro 4 litrů benzínu na 100 km

Velikost Kodiaqu, ale za cenu Karoqu, k tomu výrazný design. To byl ve zkratce recept na úspěch modelu SSangYong Torres, po změně názvu automobilky KGM Torres. Brzdila ho ale vysoká spotřeba benzínového motoru. Úsporu 3 až 4 litrů na každých 100 kilometrů by měla přinést nová fullhybridní motorizace.
Koresjká značka SsangYong se do Česka vrátila po odmlce v roce 2019 a od té doby až do konce srpna 2025 registrovala 12 749 nových vozů, z toho 1023 tvořilo SUV Torres. Značka se stihla mezitím přejmenovat na KGM a do Česka nyní uvádí hybridní verzi zmíněného modelu – KGM Torres HEV.
Fullhybridní pohon stojí na technickém základě plug-in hybridu od čínského BYD, ale zbytek vývoje byl zcela v režii KGM. Základem je 1,5litrový benzínový motor, k němuž přibyl elektromotor, generátor, baterie o kapacitě 1,83 kWh a převodovka DHT. Celkový výkon soustavy je 204 koní. Důležitá je spotřeba, která by měla proti stávající benzínové verzi klesnout až o několik litrů. Zatímco výchozí benzínová motorizace má papírovou spotřebu 8-8,5 l/100 km, tak hybrid slibuje 5,8-6 l/100 km.
Základní benzín můžete mít s manuální převodovkou a zvolit také pohon všech kol, hybrid je vždy s automatem a pohonem pouze přední nápravy. Cena za něj je proti variantě 1.5 GDI s automatem navýšena o 52 900 Kč, takže hybrid vyjde nejlevněji na 755 700 Kč.
Nová motorizace přináší i určitě změny do výbavy modelu. Přibyla panoramatická střecha, tzv. Black paket, který k černému laku karoserie přidává i černé disky kol, loga značky v podobě nápisu KGM, který nahradil logo draka třeba na volantu, nové grafické rozhraní infotainmentu Athena 2.0 a samozřejmě nové designy litých kol.
Hybridní pohon dostane i další model – KGM Actyon, první vozy přijdou do ČR na přelomu listopadu a prosince letošního roku. Ještě předtím se ale na e-Salonu v Letňanech představí elektrická verze pick-upu KGM Musso EV. Verze Musso Grand dostane pak příští rok výrazný designový facelift. Další rozšíření hybridu do jiných modelů zatím automobilka neoznámila, naopak v plánu je uvést plug-in hybridní pohon, který vzejde ze spolupráce s čínskými automobilkami Chery a BYD.
Martin Šidlák