Škoda vykazuje za první dva měsíce 2011 nárůst o jednu čtvrtinu

new-skoda-logo
S  nárůstem o 24,6 procenta zvýšila Škoda za oba první měsíce roku 2011 své prodeje oproti předchozímu roku téměř o čtvrtinu. Celkem dodal český výrobce automobilů v měsících leden a únor zákazníkům po celém světě 132.100 vozidel (leden/únor 2010: 106.000).  Po silném prvním měsíci zůstaly prodeje i v únoru s 63.800 jednotkami na vysoké úrovni a překonaly loňský únor o 22,8 procenta. Na všech významných trzích podnik zaznamenal vysoké nárůsty prodejů. Především v dynamicky rostoucích regionech Čína, Indie a Rusko pokračoval v nezmenšené míře dynamický vývoj prodeje z uplynulého roku. Na straně modelů prokazovaly vysokou dynamiku růstu zejména Superb Combi (plus 120,2 procenta), Fabia Combi (plus 36,8 procenta) a Yeti (plus 36,7 procenta).
„Škoda výborně vyrazila ze startovních bloků a v prvních dvou měsících vytvořila základnu pro solidní růst v roce 2011. Právě na mezinárodních vzrůstajících trzích jsme se vydali na cestu velice dobře. Takto jsme v Rusku v únoru zvýšili naše prodeje na více než dvojnásobek,“ prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva Škody pro prodej a marketing. „V příštích letech má podnik v plánu ještě mnoho věcí a do roku 2018 chce prodeje minimálně zdvojnásobit. Takovýto začátek roku přesně podle míry je tím správným povzbuzením. Další vítr do plachet nám přináší fakt, že naši zákazníci vnímají naši náladu rozletu a také pozitivně přijali nové vystupování firmy a naše nové logo.“
Velkou sílu Škoda nadále demonstrovala na domácím trhu České republiky. Zde se znovu podařilo posílit vedoucí pozici na nynější podíl 37,2 procenta na trhu. Prodeje vzrostly o 8,4 procenta na 4.800 jednotky. Nejprodávanějším modelem byla s odstupem Octavia Combi, která s 1.200 prodanými jednotkami narostla o 88,1 procenta a zřetelně vede českou statistiku přihlašovaných vozidel. Rostoucí oblibě se v Česku těšily i Superb Combi s nárůstem 59,9 procenta a Roomster s 15,5 procenta navíc.
I ve střední a východní Evropě podnik dosáhl v únoru vysoké míry růstu. V Maďarsku prodeje vzrostly o 47,0 procent, v Polsku o 3,9 procenta.
Výrazně pozitivně se vyvíjel i západoevropský trh. V únoru Škoda prodala v západní Evropě 27.500 vozidel, to odpovídá nárůstu o 15,6 procenta proti předchozímu roku (únor 2010: 23.800 jednotek). V Nizozemsku značka vzrostla o 140,4 procenta, v Belgii o 81,5 procenta. Prodeje ve Švédsku vzrostly o 63,6 procenta, v Rakousku o 31 procent.
Na dynamických růstových trzích Škoda opět rostla dvouciferným číslem a v Rusku dokonce trojciferným. V Číně, největším zahraničním trhu Škody, vzrostly prodeje o 20 procent na 14.400 vozů. V Rusku dokázal podnik zvýšit prodej na více jak dvojnásobek. 4.500 vozů znamená přírůstek o 105,8 procenta oproti stejnému měsíci předcházejícího roku (únor 2010: 2.200 vozidel). Nejvíce žádanými modely na ruském trhu byly Octavia (plus 150,5 procenta) a Fabia (plus 170,8 procenta). V Indii Škoda s přírůstkem o 50,8 procenta rostla výrazně rychleji než trh jako celek a prodala zde 2.400 vozidel.
I ostatní trhy se v únoru vyvíjely velice pozitivně. Mezi nimi vyčnívaly Turecko s 290,4 procenta, Izrael s 55,8 procenta a Austrálie s 27,1 procenta nárůstu prodejů značky.
Vozidla expedovaná zákazníkům v únoru 2011 (modely Škoda v porovnání s únorem 2010):
Octavia (27.300 vozidel/ plus 18,0 procent), Fabia (19.300 vozidel / plus 35,7 procenta), Superb (8.500 vozidel / plus 40,4 procenta), Yeti (4.800 vozidla / plus 36,7 procenta), Roomster (2.700 vozidel / plus 18,7 procenta), Octavia Tour (1.100 vozidel / minus 58,3 procenta).

new-skoda-logoS  nárůstem o 24,6 procenta zvýšila Škoda za oba první měsíce roku 2011 své prodeje oproti předchozímu roku téměř o čtvrtinu. Celkem dodal český výrobce automobilů v měsících leden a únor zákazníkům po celém světě 132.100 vozidel (leden/únor 2010: 106.000). 

Po silném prvním měsíci zůstaly prodeje i v únoru s 63.800 jednotkami na vysoké úrovni a překonaly loňský únor o 22,8 procenta. Na všech významných trzích podnik zaznamenal vysoké nárůsty prodejů. Především v dynamicky rostoucích regionech Čína, Indie a Rusko pokračoval v nezmenšené míře dynamický vývoj prodeje z uplynulého roku. Na straně modelů prokazovaly vysokou dynamiku růstu zejména Superb Combi (plus 120,2 procenta), Fabia Combi (plus 36,8 procenta) a Yeti (plus 36,7 procenta).

„Škoda výborně vyrazila ze startovních bloků a v prvních dvou měsících vytvořila základnu pro solidní růst v roce 2011. Právě na mezinárodních vzrůstajících trzích jsme se vydali na cestu velice dobře. Takto jsme v Rusku v únoru zvýšili naše prodeje na více než dvojnásobek,“ prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva Škody pro prodej a marketing. „V příštích letech má podnik v plánu ještě mnoho věcí a do roku 2018 chce prodeje minimálně zdvojnásobit. Takovýto začátek roku přesně podle míry je tím správným povzbuzením. Další vítr do plachet nám přináší fakt, že naši zákazníci vnímají naši náladu rozletu a také pozitivně přijali nové vystupování firmy a naše nové logo.“

Velkou sílu Škoda nadále demonstrovala na domácím trhu České republiky. Zde se znovu podařilo posílit vedoucí pozici na nynější podíl 37,2 procenta na trhu. Prodeje vzrostly o 8,4 procenta na 4.800 jednotky. Nejprodávanějším modelem byla s odstupem Octavia Combi, která s 1.200 prodanými jednotkami narostla o 88,1 procenta a zřetelně vede českou statistiku přihlašovaných vozidel. Rostoucí oblibě se v Česku těšily i Superb Combi s nárůstem 59,9 procenta a Roomster s 15,5 procenta navíc.

I ve střední a východní Evropě podnik dosáhl v únoru vysoké míry růstu. V Maďarsku prodeje vzrostly o 47,0 procent, v Polsku o 3,9 procenta. 

Výrazně pozitivně se vyvíjel i západoevropský trh. V únoru Škoda prodala v západní Evropě 27.500 vozidel, to odpovídá nárůstu o 15,6 procenta proti předchozímu roku (únor 2010: 23.800 jednotek). V Nizozemsku značka vzrostla o 140,4 procenta, v Belgii o 81,5 procenta. Prodeje ve Švédsku vzrostly o 63,6 procenta, v Rakousku o 31 procent.

Na dynamických růstových trzích Škoda opět rostla dvouciferným číslem a v Rusku dokonce trojciferným. V Číně, největším zahraničním trhu Škody, vzrostly prodeje o 20 procent na 14.400 vozů. V Rusku dokázal podnik zvýšit prodej na více jak dvojnásobek. 4.500 vozů znamená přírůstek o 105,8 procenta oproti stejnému měsíci předcházejícího roku (únor 2010: 2.200 vozidel). Nejvíce žádanými modely na ruském trhu byly Octavia (plus 150,5 procenta) a Fabia (plus 170,8 procenta). V Indii Škoda s přírůstkem o 50,8 procenta rostla výrazně rychleji než trh jako celek a prodala zde 2.400 vozidel.

I ostatní trhy se v únoru vyvíjely velice pozitivně. Mezi nimi vyčnívaly Turecko s 290,4 procenta, Izrael s 55,8 procenta a Austrálie s 27,1 procenta nárůstu prodejů značky.

Vozidla expedovaná zákazníkům v únoru 2011 (modely Škoda v porovnání s únorem 2010):

Octavia (27.300 vozidel/ plus 18,0 procent), Fabia (19.300 vozidel / plus 35,7 procenta), Superb (8.500 vozidel / plus 40,4 procenta), Yeti (4.800 vozidla / plus 36,7 procenta), Roomster (2.700 vozidel / plus 18,7 procenta), Octavia Tour (1.100 vozidel / minus 58,3 procenta).