fiat twinair motorNěmci jsou ekologickým označováním už dobře známí. Po známkách umožňujících vjezd do velkých měst jsou tu další „nálepky“.

Tentokrát jsou podobné těm, které vidíte v elektru na ledničkách, pračkách a dalších spotřebičích. Některým automobilkám se však návrh příliš nelíbí, neboť zohledňuje i velikost a hmotnost auta. Výsledkem tak může být, že velké SUV, které do ovzduší vypustí podstatně více zplodin, než malé auto bude mít lepší známku.

Auta budou dostávat známky A+ až G, přičemž A+ je nejlepší  a G nejhorší. Jak už bylo uvedeno výše, nejedná se o značku za absolutní hodnotu spotřeby nebo emisí CO2, ale za kombinaci více faktorů. V praxi by to v uživateli mohlo vzbuzovat pocit, že Audi Q7 s dieselem pod kapotou je ekologičtější než třeba Citroen C1. Exhalace výfukových plynů a spotřeba je při tom u Audi Q7 takřka dvojnásobná.