Volkswagen Up! – První fakta

volkswagen up

volkswagen upNový up! – kompaktní specialista do města pro 4 osoby up! nabízí maximum prostoru a vynikající funkčnost na půdorysu 3,54 x 1,64 metru. Up! je také prvním vozem ve své třídě s funkcí automatického nouzového brzdění v městském provozu (City Emergency Braking). 

Volkswagen vyvinul nový malý vůz s názvem up!, který jako specialista do města nabízí maximum prostoru na minimálním půdorysu (3,54 x 1,64 m). Díky tomu je up! ideální volbou pro jízdu ve velkých i menších městech. Up! Přichází s kompletně novou konstrukcí a zcela novým designem. Na český trh bude uveden na jaře 2012. Vzhledem k rozmanitým potřebám zákazníků a jejich různým finančním možnostem budou nabízeny 3 verze: take up! jako základní model, move up! se orientuje na komfort a vrcholnou verzí je high up!.

Nová generace motorů

volkswagen up 2Současně s modelem up! přichází nová generace tříválcových zážehových motorů ve dvou výkonových stupních 44 kW / 60 k a 55 kW / 75 k. Kombinovaná spotřeba paliva verze BlueMotion Technology (včetně systému Stop/Start) poháněné motorem 1,0 litru o výkonu 44 kW / 60 k je 4,2 l/100 km, čemuž odpovídají emise CO2 pod hranicí 100 g/km. Později bude následovat motor na stlačený zemní plyn (CNG) se stejnou základní konstrukcí a výkonem 50 kW / 68 k. Jeho kombinovaná spotřeba paliva 3,2 kg/100 km (zemní plyn) odpovídá emisím CO2 ve výši 86 g/km. Up! s pohonem na zemní plyn se může ve verzi BlueMotion Technology pochlubit hodnotou emisí CO2 dokonce jen 79 g/km. V roce 2013 nabídku doplní také up! poháněný  elektřinou.

První malý vůz s funkcí „City Emergency Braking“

Významnou novinku z hlediska bezpečnosti představuje na přání dodávaná funkce „City Emergency Braking“. Systém se automaticky aktivuje při rychlosti jízdy nižší než 30 km/h a za pomoci laserového senzoru sleduje prostor před vozidlem, aby včas detekoval hrozící kolizi. V závislosti na rychlosti jízdy a charakteru příslušné situace dokáže funkce nouzového brzdění v městském provozu (City Emergency Braking) snížit intenzitu nárazu automatickými brzdovými zásahy, které mohou nehodě za určitých okolností dokonce i zabránit. Up! je dosud jediným vozem ve svém segmentu, který bude nabízen s funkcí nouzového brzdění v městském provozu.

Rozměry a design pro světová velkoměsta

volkswagen up 4S již zmíněnou délkou 3,54 metru a šířkou 1,64 metru je up! jedním z nejmenších čtyřmístných vozů. Výška malého Volkswagenu je 1,48 metru. Jeho celková délka je tvořena nápadně krátkými převisy karoserie a velmi dlouhým rozvorem (2,42 metru). Uvedené uspořádání karoserie plně využívá disponibilní obestavěný prostor. Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, říká: „Ideálním tvarem pro maximální využití prostoru v malém automobilu by byla obdélníková krabice. V případě modelu up! se nám podařilo navrhnout šarmantně čistý a designově přitažlivý tvar karoserie, který neztrácí ze zřetele využití vnitřního prostoru. Je to působivý malý vůz s extrémně krátkými převisy, dlouhým rozvorem náprav a širokým rozchodem kol vpředu a vzadu.“

Nekompromisní využití obestavěného prostoru

Využití obestavěného prostoru v tomto vozu je mimořádně dobré díky rozvoru, který je jedním z nejdelších v tomto segmentu, a uložení motoru daleko vpředu. Přestože řidič, spolujezdec vpředu a dva cestující vzadu nastupují do malého vozu, uvnitř na ně v žádném případě nečekají stísněné poměry. Skutečností je pravý opak, jak dokazuje například zavazadlový prostor, jehož objem 251 litrů je výrazně větší, než je v segmentu modelu up! běžné. Po úplném složení zadních sedadel může být zavazadlový prostor zvětšen dokonce až na 951 litrů. Obě uvedené hodnoty ukazují, že up! bude ve svém interiéru obrem mezi malými vozy.

Zábavný design interiéru

volkswagen up 3Interiér modelu up! působí přehledně a je prakticky uspořádaný. Nový Volkswagen navíc nabízí celou řadu důmyslných řešení a propracovaných detailů, zábavný design a kvalitu, která povznese segment malých vozů na novou úroveň. Relativně luxusní dojem budí postranní prodloužení přístrojové desky před řidičem a spolujezdcem vpředu. V závislosti na výbavové linii může být v interiéru použit dekorační lak nebo barva karoserie.

Maps + more – osobní informační a zábavní zařízení PID (Personal Infotainment Device)

Poprvé v modelu značky Volkswagen bude nabízen systém maps + more, jehož základem je mobilní osobní informační a zábavní zařízení PID (Personal Infotainment Device). V cenově atraktivním modelu up! bude toto ekonomicky výhodné řešení představovat praktický a uživatelsky přívětivý nástroj pro využívání navigačního systému či telefonu a zároveň i neocenitelný zdroj cenných informací a zábavy. Systém maps + more vznikl jako unikátní koncept dostupný pro všechny majitele modelu up! ve spolupráci se společností Navigon, jedním z předních světových dodavatelů navigačních systémů. Uživatel jednoduše vloží zařízení PID do vyhrazeného držáku nad středovou konzolou. Na rozdíl od mnoha jiných podobných systémů tohoto druhu se maps + more dokáže mnohem lépe propojit s ostatními systémy vozidla. Díky tomu může například ovládání a sledování navigačního systému, telefonu a informačního a zábavního systému probíhat prostřednictvím dotykového displeje PID, který slouží rovněž k zobrazování důležitých provozních informací včetně přepínání do režimu vizuálního displeje systému ParkPilot, který sleduje a ukazuje vzdálenost vozu od překážek při parkování a manévrování. Speciálně vyvinuté aplikace pro up! umožní uživatelům dále rozšiřovat schopnosti systému maps + more k uspokojení jejich vlastních specifických potřeb.

 

{gallery}automobil_ve_firme/VW_UP{/gallery}