nehodaElektronický stabilizační systém už není pro mnohé ničím neznámým. Automobilky jej pomalu začaly implementovat do vozů všech kategorií.

Od 1. listopadu však musí být všechny nově homologované užitkové a osobní automobily vybaveny tímto systémem. V roce 2014 se pak stane povinnou součástí výbavy všech prodávaných vozů na území EU.

Podíl prodaných automobilů vybavených systémem ESP  na evropském trhu loni činil 63 procent. Z celosvětového pohledu byl tento podíl nižší, a to 41 procent.

Odborníci na automobilový průmysl se shodli, že ESP dokáže zabránit až 80 procentům nehod způsobených smykem. Existují i názory, že ESP je nejdůležitějším prvkem bezpečnostní výbavy ihned po bezpečnostních pásech.

Základní funkce systému spočívá v přibrzďování jednotlivých kol a ke snižování přenosu síly motoru. ESP pochopitelně spolupracuje i s dalšími systémy obstarávajícími bezpečnou jízdu.