ADAC: Mazda 3 jako jediná spotřebuje méně než se udává

mazda 3 sedan

mazda 3 sedanJak jistě všichni víme, udávaná spotřeba se často od skutečnosti výrazně liší. Proto se německý autoklub ADAC rozhodl otestovat, jak moc se deklarované hodnoty odchylují od skutečnosti, a to hned podle nových pravidel.

Testu se prozatím zúčastnilo devět vozidel a u jediného se podařilo absolvovat zkušební trasu se spotřebou nižší, než je ta deklarovaná. Je jím Mazda 3 s benzínovou šestnáctistovkou pod kapotou, která by podle technické dokumentace měla spotřebovat 6,4 litru na 100 km, avšak v ekotestu ADACu se podařilo dosáhnout spotřeby o 0,1 litru méně.

V celkovém hodnocení se tak Mazdě 3 podařilo získat 69 bodů ze sta možných, což představuje výsledek 3 hvězdiček z pěti. Velké diference vykazovaly výsledky testů vozů BMW. Zatímco u BMW X1 sDrive20d Efficient Dynamics činí udávaná spotřeba 4,5 l/100 km v kombinovaném provozu, ADAC naměřil 5,8 l/100 km. BMW 328i má udávanou kombinovanou spotřebu 6,3 l/100 km, výsledek testu přitom činí 7,1 l/100 km.

Nová metodika si bere na paškál také vozy na CNG, LPG a dokonce i elektromobily. Z elektromobilů ADAC podrobil testu vozy Volvo C30 EV a Renault Fluence ZE. V celkovém hodnocení se Volvu podařilo získat 79 bodů a Renaultu pak 84 bodů, což oběma stačilo na čtyři hvězdy.

Volvo podle ADACu spotřebuje 28,3 kWh na 100 km, což je v podstatě dvakrát více než udávaných 14,7 kWh/100 km. Renault pak 25,7 kWh na 100 km (kombinovaná spotřeba dle technické dokumentace činí 14 kWh/100 km).

Celý test se skládá ze dvou částí, které trvají zhruba 20 minut. První část testu reprezentuje jízdu po městě a druhá mimo město s rychlostí nejvýše 120 km/h. Nechybí ani jízda po dálnici, která zahrnuje prudké zrychlování na 130 rychlost km/h a měří zhruba 10 km. Součástí testů je také laboratorní zkouška exhalací jedovatých plynů.