TPCA v Kolíně čeká obměna výrobního programu

citroen c1 1

citroen c1 1Automobilovým závodům v Česku se náramně daří a rok od roku zvyšují výrobní kapacitu, s výjimkou kolínského závodu TPCA, kde počet vyrobených vozů rok od roku klesá. To by se ale mělo změnit příchodem nového modelu, jehož výroba by měla odstartovat v roce 2014. Informovala o tom Mladá Fronta Dnes.

Podle deníku by se nové modely, které nahradí Toyotu Aygo, Peugeot 107 a Citroen C1, měly od sebe více lišit. Stejně jako předchůdci se však bude jednat o automobily segmentu nejmenších vozů.

Příchod nového modelu také odvrací obavy od ukončení výroby a jejím přesunu do zahraničí, o kterém se spekulovalo v souvislosti se snížením poptávky po kolínských trojčatech. Automobilka ujistila jak tamní radnici, tak veškeré subdodavatele, že odejít nehodlá a výroba v Kolíně bude pokračovat.

Podle analytiků zabývajících se automobilovým průmyslem čeká segment nejmenších vozů prudký nárůst odbytu. Důvodem je nejen stále stoupající cena pohonných hmot, ale také řada restrikcí velkých měst omezující vjezd některých typů vozidel.

Největší odbyt zaznamenala firma v roce 2009, kdy několik okolních států zavedlo tzv. šrotovné a malé levné vozy šly doslova na dračku. Od té doby postupně výroba klesá až na loňských 271 tisíc aut a toto číslo by mělo letos ještě o 50 tisíc klesnout.