TEST: Toyota Yaris – Stále kupředu
Předchozí generace Yarisu neměla mnoho neduhů. Pokud se už nějaký objevil, byl s příchodem nové generace odstraněn.
Toyota Yaris byla ve svých prvních dvou generacích velmi úspěšným a oblíbeným automobilem, kterého se prodalo přes 2,5 milionu kusů. U nás se ho v loňském roce prodalo 1169 kusů a letos by se i díky nové generaci mělo toto číslo ještě zvýšit.
Třetí generace modelu Yaris vábí hned na několik lákadel. Tou nejviditelnější je pochopitelně zcela nový design, který vyměnil kulaté tvary za hrany. Automobil nyní vypadá mnohem dospěleji a působí i větším dojmem. Ovšem tentokrát navíc nejde jen o vydařený optický klam. Novágenerace zcela dle aktuálního trendu mezigeneračně povyrostla. Na délku je nový yaris rovnou o deset centimetrů delší a prodloužen byl i rozvor náprav.
Doslova malá revoluce se odehrála v interiéru. Do věčných lovišť se vydal centrálně situovaný displej, který nahradila tradiční koncepce analogového rychloměru a otáčkoměru umístěného přímo před zrakem řidiče. Za sebe musím tento posun jednoznačně pochválit, ostatně jako i zbytek útrob yarisu. Za jeho volantem jsem se cítil jako v automobilu z vyššího segmentu. Mohl za to zejména dostatek prostoru, kvalitní materiály i zpracování a velmi dospělý volant v kombinaci s velkou hlavicí řadicí páky šestistupňového manuálu.
Na velmi vysoké úrovni jsou i jízdní vlastnosti vozu. Řízení je sice maličko přeposilované, ale přesné a citlivé. Pochvalu zaslouží odladění podvozku, který poskytuje nečekaně dobrý komfort a zvládá velmi solidně tlumit veškeré nerovnosti.
Pokud se podíváme na motorovou paletu, nalezneme zde trojici motorů zastupujících benzin i diesel. Zážehové jednotky 1,0 a 1,33 l nabízejí výkon 51 respektive 73 kW, vznětová jednotka 1.4 D-4D poté 66 kW. Pod kapotou testované verze pracoval nejprodávanější motor 1,33 l, který byl spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Benzinový čtyřválec s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů nemá s 1100 kg těžkým vozem příliš práce a i díky šestistupňové převodovce dokáže vykazovat velmi slušné hodnoty spotřeby. Ta během našeho testu dosáhla průměru šest litrů na sto km, ve městě o litr vyšší.
Cena Toyoty Yaris nové generace začíná díky zaváděcím cenám na 229 900 Kč v případě třídveřové varianty s motorem 1,0 l. Za pětidveřové provedení je třeba si připlatit 10 000 Kč a za verzi poháněnou motorem 1,33 l Dual VVT-i minimálně 299 900 Kč. Tato verze je k dispozici až od druhého výbavového stupně Active, který nabídne kromě ABS a ESP i sedm airbagů, multimediální systém Toyota Touch s 6,1“ dotykovou obrazovkou, rádiem na CD a MP3 a podporou hands-free či manuální klimatizaci.
Technické údaje: Toyota Yaris 1,33 l Dual VVT-i
Cena od: 319 900 Kč (s DPH)
Motor: benzinový atmosférický čtyřválec
Charakteristika:
Maximální výkon: 73 kW/6000 ot./min.
Maximální točivý moment: 125 Nm/4000 ot./min.
Dynamika a spotřeba:
Maximální rychlost: 175 km/h
Zrychlení: 11,7 s
Spotřeba (město/mimo/kombi): 6,8/4,5/5,4 l/100 km
Emise CO2: 123 g/km
Rozměry:
Délka/šířka/výška: 3885/1695/1510 mm
Rozvor: 2510 mm
Objem zavazadlového prostoru: 286 l
Pohotovostní hmotnost: 1100 kg
{gallery}automobil_ve_firme/Toyota_Yaris{/gallery}