TEST: Lancia Thema – Změna identity

lancia thema 4

lancia thema 4Z mafiánského Chrysleru 300C se nyní stává neméně provokativní Lancia Thema, která aktuálně vstupuje i na náš trh.

Rozepisovat se o  partnerství Fiatu s Chryslerem a propojování jejich portfolia by bylo stejně jako nekonečné zmínky o tom, že Lancia Thema je vlastně jen převlečená nová generace Chrysleru 300C, pouze oním pověstným nošením dřívím do lesa.

lancia thema 6A co si budeme povídat, automobilový fanda si toho všimne hned na první pohled. Základní rysy modelu 300C zůstaly nezměněny a lehké úpravy několika linií a detailů nemohou na  výsledku nic změnit. Tím ovšem vůbec netvrdím, že je to tak špatně. Lancii Thema to moc sluší a za zajímavým mixem vyzývavosti a elegance jistě stojí se otočit. Četné pohledy lidí na ulicích jsou toho jasným důkazem. Osobně by mě ještě zajímalo, jak tento přerod přijmou hrdí italští manažeři doposavad okupující sedadla v extravagantním modelu Thesis, ale to nám může být v tuto chvíli poněkud lhostejné. Pro zdejší trh bude mnohem zásadnější cena vozu, která se ve svém základu vešla pod magickou hranici jednoho milionu korun. Pravda, pouze o jedinou stokorunu. Základní verzi se slabším turbodieselem 3.0L V6 CRD lze s první ze tří výbav pořídit za 999 900 Kč. Nabídka zahrnuje ještě silnější verzi tohoto agregátu a silný benzinový šestiválec 3.6L V6 s výkonem 245 koní. Vybírat lze i z dalších dvou výbavových úrovní, tedy Platinum a Executive.

K nám do redakce dorazila verze poháněná silnějším turbodieselem, kombinovaná s výbavovou úrovní Executive. Cena při této kombinaci začíná na 1 239 900 Kč, čímž se rovná na úroveň vozů Jaguar XF 3.0D či Mercedes-Benz E 350 CDI, ovšem vzhledem k  bohaté výbavě na  palubě nechává daleko za sebou vozy ingolstadtské či mnichovské provenience, tedy vozy řady A6 či řady 5 od BMW.

lancia thema 1Takto vybavený vůz vás asi nepřekvapí jistým luxusem na  palubě, nadmírou prostornosti a pohodlí. A to jak vpředu, tak i na zadních sedadlech. Všude je přítomna kvalitní kůže, která našla své místo i  na  vyhřívaném volantu či horní části palubní desky. U sedadel se s ní v tomto segmentu tak nějak počítá, ovšem právě sedadla mě v themě příliš neuspokojila. Jsou sice pohodlná a poskytují dostatek komfortu, ale jsou prosta jakéhokoliv bočního vedení, takže v nich vaše tělo neustále cestuje.

Dominantním prvkem interiéru je rozměrný displej s uhlopříčkou 8,4 palce, který v sobě sdružuje vše od ovládání rádia, přes navigaci a nastavení ventilace až po jednotlivá nastavení světel či přítomného pre-crash systému. Výhrad nelze mít k samotné jízdě. Silný šestiválec uděluje vozu víc než solidní dynamiku a je takřka příkladně odhlučněn. Komfortně naladěný podvozek snese jen nejpřísnější měřítka, což je s podivem zejména s přihlédnutím k faktu, že testovaný exemplář vyrazil na silnice na obrovských dvacetipalcových kolech. Ještě pozitivnější zprávou pro mě byla informace palubního počítače. Ten mě informoval o průměrné spotřebě paliva, která činila na konci testu 7,5 l paliva a problém nebyl vejít se při klidné jízdě ani těsně pod sedmilitrovou hranici. Dobře fungovala i konstrukčně již letitá pětistupňová automatická převodovka, jejíž základ poskytla automobilka Mercedes-Benz. Odkaz této automobilky u modelu Thema, respektive 300C, lze hledat i u povědomých ovladačů bočních okének či nožní parkovací brzdy.

 

Technické údaje:  Lancia Thema 3.0L V6 CRD (240HP)

Cena od: 1 139 900 Kč (s DPH)

Motor:

Charakteristika: naftový přeplňovaný šestiválec

Maximální výkon: 176 kW/4000 ot./min.

Maximální točivý moment: 550 Nm/1800 ot./min.

Dynamika a spotřeba:

Maximální rychlost: 232 km/h

Zrychlení: 7, 8 s

Spotřeba (město/mimo/kombi): 9,6/5,9/7,2 l/100 km

Emise CO2: 191 g/km

Rozměry: Délka/šířka/výška: 5066/1902/1488 mm

Rozvor: 3052 mm

Objem zavazadlového prostoru: 462 l

Pohotovostní hmotnost: 2038 kg

 

{gallery}automobil_ve_firme/lancia_thema{/gallery}