ROZHOVOR: Volva jsou pro nás srdeční záležitostí

pavel jahoda promat

pavel jahoda promatFirma Promat se stará o požární bezpečnost staveb a v rámci svého vozového parku se rozhodla vsadit na vozy značky Volvo. Důvodem je podle slov Pavla Jahody jejich bezpečnost, výjimečnost a spolehlivost.

Jak velkým vozovým parkem vaše společnost disponuje a jaká je jeho skladba?

Naše  společnost  má  celkem  19  vozů, z  čehož tři jsou dodávky a  zbytek tvoří klasické osobní vozy. Z  dodávek máme dva Fordy Transit a jeden VW Caravelle. V  osobácích sázíme výhradně na  vozy Volvo. Ve  flotile máme zastoupené skoro všechny modely. Tedy C30, S40, V50, V60, V70 i  S80. Jak říkám, až na modely XC a C70 skoro vše. Automobily v naší firmě využíváme čistě jako služební vozy a použití za soukromými účely nepřipouštíme.

Proč padla vaše volba právě na  automobily Volvo a  jak dlouho využíváte služby této automobilky?

Z  jedné části je to srdeční záležitost, z další části je to marketing a pak také víra ve  značku. Srdeční záležitost je to proto, že tohle auto se na začátku líbilo jednateli společnosti, který tuto spolupráci započal a přišel s tímto prvotním impulsem. Volvo je renomovaná značka, která sází na bezpečnost, solidnost a  spolehlivost. To jsou v zásadě i naše priority, takže jsme na této spolupráci vybudovali i část našeho marketingu.  My  sami  se  zabýváme  požární bezpečností staveb a snažíme se v tomhle ohledu také stále inovovat a posouvat bezpečnost staveb dál a  dál. Vlastně tímto spojením máme možnost obhajovat naší pozici a  náš výběr vozů i  před naší mateřskou společností. Jsou to prostě auta vyhlášená svojí bezpečností a  my jsme firma také sázející na  bezpečnost. Navíc automobily poskytují bezpečí i našim zaměstnancům.  Teď  už  se  tyto  vozy  na  silnici objevují možná trochu častěji, ale právě v letech 1994 a dále jsme byli i díky této volbě na  silnici velmi dobře vidět. Na  všechna  auta  volíme  červenou  barvu či polep, takže jsme k nepřehlédnutí. Lidé si toho všímají a určitě nám tato koncepce funguje.

Takže Volva se vám osvědčila a nemáte potřebu hledat jinou variantu?

Určitě. Tyto vozy se nám osvědčily, líbí se nám, a  dokonce u  většiny zaměstnanců se Volvo stalo také srdeční záležitostí. Navíc nám při naší politice delšího držení aut v majetku vyhovuje jejich spolehlivost. Zatím jsme nikdy neuvažovali o jiných vozech a ani se k tomu nechystáme.

Jaké motorizace pro své vozy volíte a sahali jste v rámci snižování nákladů na provoz či během dalších úsporných opatření k nějakým zásadním krokům?

Pokud narážíte na  vlnu ekonomické krize, tak ta nás nijak výrazně nezasáhla a nesahali jsme ani k propouštění zaměstnanců a ani ke snižování vozového parku. Na finanční krizi jsme paradoxně vydělali, jelikož právě ceny automobilů byly tlačeny hodně nízko. Pokud jde o  motorizace, máme tu pět benzinových a  14 dieselových aut. Benzin spaluje naše vlajková S80ka a všechny modely C30, které se pohybují především po  městě. Právě tam se tahle autíčka cítí úplně skvěle, což jsem si občas vyzkoušel i na vlastní kůži. I když spotřeba je malinko vyšší než jsem předpokládal.

volvo promat polepy pozarni technikaJak tedy vlastní vozy financujete a jaký způsob preferuje mateřská společnost?

My jsme doposud kupovali auta vždy za  hotové. My neobnovujeme vozový park každé čtyři nebo pět let, ale držíme vozy déle. Přeci jenom já od značky Volvo očekávám určitou dávku spolehlivosti i  při větších nábězích a  naše zkušenosti nám to jenom potvrzují. I z tohoto důvodu volíme tento typ financování. U nás držíme vozy v průměru nějakých šest nebo šest a půl roku. Během této doby vozy najezdí třeba dvě stě nebo dvěstěpadesát tisíc kilometrů. Tím, že jsme malá firma s  nízkou fluktuací zaměstnanců, tak si tahle pravidla hry můžeme dovolit a když je potřeba, můžeme s nimi i maličko hýbat. Pokud jde o  tlaky naší matky, tak ta tlačí na  využívání finančního leasingu. Z  jejich pohledu jde o  jakousi standardizovanou záležitost. Naše společnost je ale vzhledem k velikosti vozového parku vcelku malým spolkem, takže si držíme privilegium  nákupu  za  hotové.  Ale  kdo ví, třeba budeme muset v  budoucnu následovat kroky naší matky a vydat se cestou leasingu.

Ptal jsem se spíše proto, jestli jste nepřemýšleli o  operativním leasingu, který je v současné době na vzestupu…

Za sebe musím říct, že operativní leasing  se  mi  líbí  ve  chvíli,  kdy  firma provozuje velký vozový park s mnoha řidiči a  pestrou škálou automobilů. Potom se operativní leasing asi vyplatí a  hodně vám pomůže. Pokud ale máte jednobarevnou flotilu jako my, nota bene při naší velikosti vozového parku, je pro nás ideální  právě  nákup  za  hotové.  My  máme nastavené dobré podmínky s  pojišťovnou, nadstandardní smlouvy v  servisu a  necítím potřebu živit někoho dalšího nebo platit za služby operativního leasingu.

Pokud auto u vás ve firmě doslouží, co se s nimi poté děje?

Pokud automobil doslouží, tak mají možnost si vůz zakoupit zaměstnanci  nebo i  naši zákazníci.  Naše  auta  znají a  vědí vše o  jejich historii. Vlastně jsme tímhle způsobem prozatím prodali všechny vozy. Nedáváme je tedy na  protiúčet, pouze je zaměstnancům prodáváme přes sjednaný autobazar, abychom měli ošetřené všechny potřebné záležitosti a dosáhli správného ocenění vozu.

Plánujete v  blízké době nějaký nákup auta? Na trh přichází nový model V40, objeví se i tenhle model ve vašem vozovém parku?

Aktuálně neplánuji žádný nový přírůstek. Loni jsme zakoupili dvě V60 a jednu V70 a nedávno náš vozový park obohatil i model V50. Novinka V40 se mi ale moc líbí a  výhledově ji do  našeho vozového parku určitě pořídíme.