Nový VW Golf Variant: Víření vody

VW Golf Variant

VW Golf VariantV okolí Amsterdamu jsme otestovali nový VW Golf Variant, který by rád rozvířil neklidné prodejní vody segmentu kombi nižší střední třídy. Může Golf Variant ohrozit pozici Octavie Combi?

Bohatá nabídka kombíků nižší střední třídy získává příchodem VW Golf Variant na český trh dalšího silného hráče. Golf Variant nabízí nejen z pohledu firemního prodeje řadu silných argumentů, přesto by mohl na zdejším trhu narazit.
VW Golf VariantV první řadě je ale třeba chválit. Nová generace Golfu Variant vypadá velmi dobře a elegantně. Při letmém pohledu navíc praktičtější golf (zejména při pohledu na zadní partie) připomíná svého většího bratra – model VW Passat. Co je ale ještě podstatnější, nový Golf Variant mezigeneračně značně narostl a nabízí výrazně větší zavazadlový prostor. Řečí čísel to je nárůst do délky o 12 cm a zejména nárůst objemu zavazadlového prostoru na současných 605 litrů (+ 100 l). Sklopením zadních sedadel navíc objem naroste na 1620 litrů. Tyto parametry řadí Golf Variant na špičku ve své třídě a navíc do těsné blízkosti rekordmana – Škody Octavia Combi se zavazadlovým prostorem 610 l. Větší rozdíl ale vidím spíše než v samotných číslech v samotném využití poskytovaného prostoru, jelikož značná část zmíněného místa je u golfu ukryta pod sníženou podlahou, přesto je třeba výsledku vyseknout poklonu.

VW Golf VariantNabídka motorů pro Golf Variant vychází z nabídky pro pětidveřový hatchback a stejně tak je dostupná i dvouspojková převodovka DSG či pohon všech kol. Zásadnější otázkou přesto bude cena tohoto modelu. Ta roste od hranice 313 141 Kč bez DPH v případě verze 1.2 TSI Trendline a je tak o téměř 12 000 Kč bez DPH dražší než totožná motorizace u Škody Octavia. Zde je však nutno podotknout, že Golf Variant nabízí výrazně bohatší základní výbavu, za kterou musíte u octavie připlácet. Jde tak například o dvouzónovou klimatizaci, palubní počítač či elektrické stahování zadních oken.

VW Golf VariantPokud bude nutné vsadit na turbodiesel, zaplatíte za něj v případě VW Golf Variant minimálně 374 298 Kč bez DPH v případě volby pohonné jednotky 1.6 TDI, za verzi 2.0 TDI zaplatíte minimálně 447 851 Kč bez DPH. Právě posledně jmenovanou variantu jsme otestovali v okolí zmiňovaného Amsterdamu a znovu jsme museli tuto kombinaci jenom chválit. Motor odvádí skvělou práci, je maximálně kultivovaný, tichý a vykazuje zároveň dostatek síly. Při klidné jízdě jsme navíc dosáhli spotřeby 4,6 l/100 km. Pochvalu v tomto případě zaslouží i podvozek vozu. Automobil se skvěle řídí a precizně poslouchá pokyny řidiče. Variant je navíc dostatečně komfortní, na čemž se notnou dávkou bezesporu postarala i víceprvková zadní náprava, která byla součástí testované verze. Jak se povede zbylým modelům na českých silnicích, o tom vás budeme informovat v některém z pozdějších redakčních testů.

{gallery}stories/automobil_ve_firme/VW_Golf_Variant{/gallery}