Telematické systémy mohou být u nových vozů povinné

Velká Británie by tak mohla následovat Itálii, ve které jsou už nyní tyto systémy u nových vozů povinné. To je názor Ofira Eyala, hlavního konzultanta v londýnské kanceláři společnosti Boston Consulting Group (BCG).

Itálie zavedla legislativu loni za podpory bývalého italského premiéra Maria Montiho, jako reakci na rostoucí počet pojistných podvodů.
Podle britského ministra dopravy je toto cesta, jak snížit výdaje na odstraňování dopravních nehod a také znesnadnit páchání pojistných podvodů. Popírá ale možnost, že by se měla nějak zásadně měnit legislativa.
Itálie má nejvyspělejší telematické systémy v Evropě s pokrytím 3% všech automobilů (ve Velké Británii je to pouze 0,3%). Odborníci však předpovídají výrazný růst trhu s těmito produkty, bez ohledu na to, zda-li se změní legislativa či nikoliv.
Studie BCG naznačuje, že do roku 2020 budou tyto systémy instalovány ve více než 15% všech vozidel. Velké pojišťovny ve Spojeném království již s těmito systémy pracují, jsou ale převážně určeny pro mladé řidiče.
Frederic Bruneteau, generální ředitel Ptolemus Consulting Group, prohlásil: „Většina pojišťoven pomocí statických nebo statistických kritérií, jako je věk nebo místo bydliště, hodnotí rizikovost řidiče. Pojištění s využitím telematických systémů bere tato kritéria nadále v úvahu, přidává k nim ale 4 nové hodnotící parametry – vzdálenost, čas, místo a chování za volantem. Jedná se o nejrychleji rostoucí segment pojišťovnictví. „
Například automobilka Opel spolupracuje se společností Ingenie, která se specializuje na produkty pojištění pro mladé řidiče ve věku od 17 do 25 let. Díky telematickým systémům mohou tito potenciálně více rizikoví motoristé ušetřit za pojištění.
Výhody, které tyto systémy výrobcům přináší, jsou značné. Mají potenciál zvýšit poprodejní příjmy a pomoci k udržení zákazníků díky vyšší konektivitě.
Telematické systémy v nových automobilech mají mnoho funkcí. Nabízejí bezproblémové HandsFree telefonování pomocí technologie Bluetooth, ovládání palubních systémů (audio, klimatizace a navigace) prostřednictvím chytrých telefonů a mnoho dalšího. Výrobci jej většinou do vozů instalují jako součást nejrůznějších akčních paketů. Cena závisí na tom, jaký výbavový stupeň u vozu zvolíte – u vyšších bývají i zdarma, u nižších si můžete připlatit až několik tisíc korun, nebo se u nich vůbec nenabízí.