TEST: Chevrolet Cruze SW – Nejen cenová výhoda

Chevrolet Cruze SW

Chevrolet Cruze SWKombík je jednoznačně nejpovedenějším z trojice modelů Chevrolet Cruze. Je cílený primárně pro rodinné použití, ale bez šance rozhodně není ani ve fleetových prodejích.

Chevrolet už nějakou dobu není značkou, která změnila na vozech Daewoo logo na přední masce a dokázala uchvátit hlavně cenou. Modelová řada Cruze je už svébytným modelem, který dokáže konkurovat značkám zavedeným v nižší střední třídě. Jeho cena mu pomáhá v konkurenčním boji, protože je sice jeho výhodou, ale nikoli jedinou. Člověk nemusí překousnout žádné nepohodlí, nepraktický interiér nebo slabé motory. Naopak řada konkurentů nabízí ve stejné ceně mnohem horší svezení.
Chevrolet Cruze SWVnějšími rozměry patří Cruze SW k nadprůměru. Jeho 4681 mm délky překonává jako novou Škodu Octavia (4659 mm), tak třeba Hyundai i30 kombi (4485 mm) nebo Ford Focus (4556 mm). Designově jde o rozumný kompromis mezi konzervativními tvary německých konkurentů a rozvlněným křivkám korejské dvojice Hyundai/Kia. Přední maska se zlatým křížem je výrazná, ale nikoli přeplácaná, zadní část má tradiční postupně se svažující linii slibující praktický zavazadlový prostor.
V interiéru jsou sice tvrdé plasty, ale dobře zpracované, v testovaném voze byly zajímavě kombinované s látkou na horní straně palubní desky. Opticky zajímavě působí modré podsvícení palubních přístrojů.
Z nadprůměrné délky těží cestující, kteří mají dostatek místa pro hlavy i lokty v obou řadách. Mimochodem, v té druhé se sedí o něco výš, takže i rozhled patří k nadprůměru. Někteří konkurenti dokážou nabídnout více místa pro kolena, ale to neznamená, že by v cruzu cestující trpěli. Slušných je i 500 litrů základního zavazadlového prostoru. Potěší i řada praktických věcí – nízká nákladová hrana rovná s podlahou, úložné prostory za podběhy, pod podlahou nebo dokonce v roletce, háčky na nákupní tašky atd.
Chevrolet Cruze SWKombík, který byl představen až jako třetí karosářská varianta, s sebou přivezl i velmi vítané rozšíření motorové palety. Základem je benzinový 1.6 91 kW, kterou doplňuje turbomotor 1.4 103 kW. Benzinová nabídka je obohacená o turbo motor 1.4 103 kW. Trochu navíc je pak jen o jeden kW silnější 1.8 – tento agregát jde ale jako jediný benzinový kombinovat a automatickou převodovkou. Dieselovou volbou je buď 1.7 D 91 kW nebo nejlákavější 2.0 VCDi 120 kW. I posledně jmenovaný je k dispozici s automatem.

Chevrolet Cruze SWDvoulitrový diesel dynamikou, silou, i rozumnější spotřebou převyšuje původní starší benzinové motory. V nižších otáčkách se mu do zrychlování sice moc nechce, ale kolem 1500 otáček se jeho chování rapidně zlepšuje. Při rozumné jízdě si vystačí se spotřebou kolem šesti litrů. Plusem je i přesný chod šestistupňové manuální převodovky. Naladěním podvozku patří cruze mezi auta zaměřená jednoznačně na komfortní jízdu. Takže v zatáčkách se sice citelně naklání, ale cestování po rozbitých silnicích je s ním velmi pohodlné. Základní cena činí velmi zajímavých 249 338 Kč bez DPH s motorem 1.6. Dvoulitrový diesel pak můžete mít od 354 793 Kč.

 

Technické údaje: Chevrolet Cruze SW 2.0 VCDI

Cena od: 354 793 Kč (bez DPH)

Motor:

Charakteristika: naftový přeplňovaný čtyřválec

Maximální výkon: 120 kW/3800 ot./min.

Maximální točivý moment: 360 Nm/1750-2750 ot./min.

Dynamika a spotřeba:

Maximální rychlost: 200 km/h

Kombinovaná spotřeba: 5,2 l/100 km

Emise CO2: 138 g/km

Rozměry:

Délka/šířka/výška: 4681/1797/1521 mm

Rozvor: 2685 mm

Objem zavazadlového prostoru: 500 l

Pohotovostní hmotnost: 1595 kg

 

{gallery}stories/automobil_ve_firme/Chevrolet_Cruze_SW{/gallery}