Firemní řidiči nedodržují bezpečnostní přestávky

Více jak polovina firemních zaměstnanců (55%) při služebních cestách nedodržuje pravidelné bezpečnostní přestávky po každých dvou hodinách strávených za volantem. Každý desátý z nich dokonce v průběhu jízdy nezastaví vůbec, pokud to není opravdu nutné.

Mnoho z nich také přiznalo, že se na dlouhé cesty vydávají unavení. Alespoň 7 hodin spánku si před dlouhou cestou dopřeje necelá polovina řidičů (45%).
Podle průzkumu Loughboroughské univerzity máte po pěti hodinách spánku pouze desetiprocentní  šanci zůstat během dlouhých hodin za volantem plně při vědomí.

Průzkum mezi tisícovkou firemních řidičů ukázal následující:
• přes 14% mužů řídí bez zastavení v kuse i více než 6 hodin, ve srovnání s 3% žen.
• polovina mužů v sedadle řidiče sedí více než 4 hodin bez přestávky, v případě žen je to jen 31% z nich.

Julie Townsend, náměstek generálního ředitele agentury Break, řekl: „Mnoho řidičů je mylně přesvědčeno o tom, že zvládnou stovky kilometrů za volantem bez zastavení. Ve skutečnosti je ale nutné dávat si pravidelné přestávky po dvou až třech hodinách jízdy. Jedině tak můžete být při řízení opravdu soustředění.“

V létě chce být každý na vysněné dovolené u moře co nejdříve, jenže cesta k němu je nezřídka přes 1000 km dlouhá. Pro řidiče, kteří nejsou zvyklí jezdit na dlouhé vzdálenosti, jsou právě tyto dálkové jízdy velmi rizikové. Abyste vás a vaše blízké dovezli do cíle v pořádku, je důležité se před cestou dobře vyspat a v průběhu cesty dělat pravidelné přestávky.

Únava za volantem může znamenat smrtelné nebezpečí. Nejen, že riskujete mikrospánek, ale ospalý člověk má také pomalejší reakce a nedokáže se na řízení plně soustředit.

Nejkritičtější bývá posledních několik desítek kilometrů. Většinou už velmi unavený řidič nechce zastavit, protože ho tlačí čas, nebo protože prostě nechce cestu na místo dále protahovat, a tím vystavuje sebe i ostatní účastníky silničního provozu velkému riziku. Pro každého by mělo být prioritou pravidlo, že je lepší do cíle dojet později, než-li tam nedojet vůbec.