Jeep Grand Cherokee: Osm místo pěti

Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand CherokeeLegenda jménem Jeep Grand Cherokee se v České republice začala prodávat ve faceliftovaném provedení, označovaném jako modelový rok 2014.

Kromě v dnešní době zřejmě nezbytných LED diod ve světlometech a upravenou přední maskou je nejzásadnější novinkou výměna pětistupňového automatu za moderní osmistupňový. Ten se výrazně projevil především na spotřebě.
Nejprve ale designové změny: Všechny verze jsou charakteristické nižší mřížkou chladiče i předními světlomety. Spodní část přídě byla mírně zvýšena a výraznější mlhovky byly posazeny o něco výš. Novinku na první pohled jasně identifikují i nové bi-xenonové přední světlomety s LED světly denního svícení, které jsou standardem všech výbavových stupňů, přičemž v nejvyšších verzích Summit a SRT jsou navíc adaptivní. LED diody se usídlily rovněž i v zadních světlech.
V interiéru je nový tříramenný multifunkční volant, který má navíc za zadní strany i pádla pro řazení automatické převodovky. Uprostřed palubní desky je dotyková 8,4palcová dotyková obrazovka, kde se nenastavuje jen navigace, ale třeba i vyhřívání sedadel. V kapličce přístrojů je pak nový TFT displej, jehož vzhled si řidič může nakonfigurovat jedním ze sta možných způsobů.
Jeep Grand CherokeeNový Jeep Grand Cherokee modelového roku 2014 může být vybaven jedním ze tří systémů pohonu všech kol: Quadra-Trac II, Quadra-Drive II s elektronickou uzávěrkou diferenciálu ELSD a nakonec aktivním pohonem všech kol s elektronickou uzávěrkou diferenciálu ELSD Quadra-Trac, který je určen výhradně pro verzi SRT. Standardem modelů Overland a Summit je pneumatické odpružení Quadra-Lift, které dovoluje změnu světlé výšky vozu až na maximálních 28 cm. Standardně je to to 22 cm, při rychlé jízdě se automaticky snižuje o 1,3 cm, a v režimu Park pro snadnější vjíždění do podzemních garáží dokonce o 4 cm.
Jeep Grand Cherokee využívá k pohonu účinný vznětový přeplňovaný vidlicový šestiválec s přímým vstřikem paliva Common-rail a také trojici zážehových motorů: 3,6 l Pentastar V-6, legendární 5,7 V-8 a výkonný 6,4 HEMI V-8 pohánějící vysoce výkonný model SRT. Při krátké testovací jízdě jsme ale nejvíc ocenili novou osmistupňovou automatickou převodovku ZF, která je standardem všech verzí. Ceny začínají na 972 645 Kč bez DPH s třílitrovým šestiválcovým dieselem.

{gallery}stories/automobil_ve_firme/Jeep_Grand_Cherokee{/gallery}