LPG – nový způsob, jak snížit emise u firemní flotily

emise

Řada výzkumů ukázala, že automobily poháněné zkapalnělým ropným plynem (LPG), jsou šetrnější k životnímu prostředí.

Rozsáhlé zkoušky provedené výrobci automobilů potvrdily, že vozidlo poháněné LPG vypouští do ovzduší o 11 procent méně emisí CO2 ve srovnání se stejným vozem, který ale spaluje benzín.
Eric Johnson ze společnosti Atlantic Consulting se k problematice vyjádřil takto: „Pokud jde o výsledky, potvrdily nám, co už je delší dobu známo. Spalováním zkapalnělého ropného plynu vzniká méně uhlíku než při provozu na konvenční paliva.“

Nové přísnější emisní normy přicházejí stále častěji – nyní je v platnosti Euro 5 a příští rok v září vejde v platnost norma Euro 6. Její splnění bude náročné především pro dieselové motory, které bude kvůli omezení emisí oxidů dusíku nutné vybavit technologií SCR (selektivní katalytická redukce). Zážehové motory spalující plyn tento drahý systém nevyžadují. Nezanedbatelnou výhodou je také jejich zhruba poloviční cena oproti benzínu či naftě.
„Auto poháněné LPG produkuje o 11% méně emisí CO2 v porovnání s klasickým benzínem.  Za dobu jejich existence se podařilo emise plynových automobilů o 15 %. Díky tomu jsou šetrnější k životnímu prostředí,“ dodal Johnson.

Podle něho má LPG i velký potenciál do budoucna. V současné době se totiž síly inženýrů z automobilek zaměřují zejména na vývoj benzínových a dieselových automobilů. S příchodem přísnějších předpisů se ale téměř jistě budou věnovat také jim.

Dřívější nevýhoda vozidel poháněných LPG – malá hustota čerpacích stanic, už dnes neplatí. Z údajů společnosti Flaga, která je jedním z dovozců LPG do ČR, je u nás v provozu více než 800 veřejných čerpacích stanic, na nichž můžete plyn natankovat. Pohání více než 200 tis. vozidel. Litr LPG aktuálně stojí v průměru 17.1 Kč (zdroj: lpg.cz).

Odborníci odhadují, že do roku 2020 bude zkapalnělý ropný plyn pohánět více než 20 milionů vozidel po celém světě.