Řidiči nezodpovědně parkují

Společnost Purple Parking ve svém průzkumu zjistila alarmující skutečnost – přibližně polovina (51 %) oslovených firemních řidičů přiznává, že se při parkování svých vozů často chovají bezohledně.

Často při něm poškodí vozidlo (buď svěřené firemní, nebo jiné osoby), poškozují veřejný nebo soukromý majetek, zapojují se do hádek nebo z místa nehody ujedou.
Ženy přiznávají, že jejich mužské protějšky se při parkování lépe soustředí a umí lépe odhadnout prostor, do něhož se chystají vůz zaparkovat. Stejného názoru jsou i samotní oslovení muži.

Průzkum na druhou stranu ukázal, že dvě třetiny (65 %) případů bezohledného chování při parkování mají na svědomí právě muži.
Vysoké ceny parkovného, malé prostory, nebo nedostatek volných míst jsou pro firemní řidiče nejvíce frustrující faktory.
Pětina řidičů vidí za svými špatnými schopnostmi zaparkovat nedostatek koncentrace, únavu nebo psychické vypětí.

Nezisková organizace bezpečnosti silnic Brake poukazuje zejména na neschopnost motoristů se plně věnovat řízení automobilu, jež je podle statistik nehodovosti jedna z nejnebezpečnějších činností, které každý den dělají miliony lidí.

„Řidičům dělá problém myslet na více věcí zároveň, popřípadě vykonávat během řízení auta ještě nějakou další činnost, aniž by bylo ohroženo jeho soustředění. Není proto divu, že řada smrtelných nehod se stává například pokud řidič telefonuje nebo píše textovou zprávu. Proto by se každý, kdo usedá za volant, měl chovat maximálně ohleduplně, říká mluvčí organizace Brake Joe Burns.

Škodám na automobilech při parkování mohou zabránit parkovací asistenti, kteří se v posledních letech rozšiřují i do vozidel nižších tříd. Nejstarší a nejrozšířenější skupinu tvoří pasivní systémy. Ty jsou ve vozidle nainstalovány z výroby, mohou však být přidány i dodatečně. Skládají se z čidel v nárazníku a jsou napojeny na informační systémy vozu nebo na jednoduchý bzučák.

Evoluci pasivních systémů představují aktivní parkovací asistenti. Skládají se z akustických čidel, často i kamer a především z programu napojeného na pedál plynu, posilovač řízení a brzdy vozidla. Mají za úkol aktivně pomáhat řidiči při parkování. Systém po aktivaci dočasně převezme kontrolu nad automobilem a sám jej zaparkuje.