TEST: Volvo S60 D5 Polestar – Polárka

Volvo S60 D5 Polestar

Volvo S60 D5 PolestarJste-li příznivcem švédské automobilky Volvo a zatoužíte-li po zvýšení výkonu, poslouží vám oficiální úpravce Polestar. V modelové řadě S60 je úprava Polestar Performance k dispozici u motorů T4, T6 a D5.

Výhodou úpravy běžného modelu pod dohledem společnosti Polestar je nejen optimalizace výkonu a točivého momentu, ale i snadná úprava takového vozu. Kit Polestar Performance je možné nainstalovat v běžném servise Volvo a tento úkon lze přidat k běžné servisní prohlídce, výměně pneumatik nebo k montáži či úpravě příslušenství. Samozřejmě je takové provedení dostupné už u nového vozu a zahrnuto v oficiálním ceníku modelu S60. Právě takový vůz dorazil i k našemu redakčnímu testu, konkrétně ve specifikaci D5 Polestar R-Design úrovně Summum. 

Volvo S60 D5 polestarAčkoliv je základní cena při výbavě Base stanovena na 992 790 Kč, cena testovaného provedení šplhá až k částce 1 212 490 Kč. Do rukou se zákazníkovi v tomto případě dostává výkonný a maximálně vybavený sedan, jehož potenciál je možné číst již při prvním pohledu na auto samotné. Již standardní verze S60 se po stránce designu opravdu povedla a skloubila standardně elegantní styl s do očí bijící dynamikou. Díky úpravám od Polestaru nyní tento dieselový sedan posílil o dalších 15 koní a 30 Nm a je to znát i na dynamice samotné. Zrychlení z nuly na stovku za 7,4 s je toho důkazem a pozitivní zprávou je i fakt, že větší dynamiky je dle výrobce možné dosahovat při zachování totožné spotřeby paliva. Faktem je, že během testu jsme byli schopni při klidné jízdě dosahovat opravdu nízké spotřeby oscilující kolem šesti litrů na sto km a i výsledná spotřeba po celém testu 7,5 l/100 km je velmi solidní vzhledem k poskytované dynamice vozu. 

Vovlo S60 D5 PolestarI přes kombinaci motoru s automatickou převodovkou a pohonem předních kol (k dispozici je jinak i verze D5 AWD Polestar) jsem byl spokojen s trakcí vozu, který díky využití známého pětiválce poskytuje i velmi zajímavý zvuk. Charakter testovaného pětiválce mám opravdu rád a po jeho nahrazení moderními čtyřválci se mi po něm bude asi občas i stýskat. Velmi dobré jsou i jízdní vlastnosti takto upraveného vozu s 15 mm sníženým podvozkem. Faktem je, že si vůz žádá kvalitní vozovky, na kterých si vychutnáte velmi agilní podvozek, na rozbitých silnicích je jízda i díky využití větších kol s nízkoprofilovými pneumatikami poněkud nekomfortní. 

Pravým opakem je jízda na kvalitním povrchu, kde si cestu budete maximálně užívat. A to i díky povedenému interiéru, který na místě řidiče nepostrádá příkladnou ergonomii a přehlednost. Útroby modelu S60 sice nenabízejí přebytek prostoru, nestísněně se zde určitě cítit nebudete. Spíše je možné se těšit na kvalitní materiály i zpracování a ve výsledku je dostatečný i objem zavazadlového prostoru, jež díky klasické koncepci sedanu nabízí sice o maličko horší přístup, ale ve výsledku nikterak nedostatečný.

Pokud tedy zatoužíte po dynamickém, atraktivním a zároveň i v rámci možností střídmém sedanu prémiové kvality, je pro vás Volvo S60 D5 Polestar tou správnou volbou.

 

Technické údaje: Volvo S60 D5 Polestar

Cena od: 992 790 Kč

 

MOTOR    

Charakteristika: naftový přeplňovaný pětiválec

Maximální výkon: 169 kW/4000 ot./min.

Maximální točivý moment: 470 Nm/ 1750-2250 ot./min.

 

DYNAMIKA A SPOTŘEBA    

Maximální rychlost: 230 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 7,4 s

Kombinovaná spotřeba: 5,9 l/100 km

Emise CO2: 154 g/km

 

ROZMĚRY

Délka/šířka/výška: 4635/1865/1484 mm

Rozvor: 2776 mm

Objem zavazadlového prostoru: 380 l

Pohotovostní hmotnost: 1680 kg

 

{gallery}stories/automobil_ve_firme/Volvo_S60_Polestar{/gallery}