Organizace Global NCAP radím fleetovým manažerům, aby při nákupu nových automobilů upřednostnili ty s pětihvězdičkovým hodnocením z nárazových testů.

Jelikož jsou zaměstnanci základními stavebními kameny každého podniku, měly by zaměstnavatelé investovat do jejich bezpečnosti a péče dobrý zdravotní stav. Jednou z těchto investic mohou být i bezpečnější automobily.

Podle statistik se každý třetí firemní vůz během roku připlete do dopravní nehody. A co se týká počtu pracovních úrazů, nejvíce se jich stane kde jinde, než na silnici, ať už během plnění pracovních povinností zaměstnanců, nebo při dojíždění do práce či cestě domů.

Každá nepřítomná pracovní síla má potom přímý dopad na efektivitu podnikání. Doba rekonvalescence u více než třetiny zranění firemních zaměstnanců přesahuje jeden týden.

Organizace Thatcham provedla studii, v níž během posledních tří let testovala nejrůznější systémy automatického nouzového brzdění. Na základě údajů pojišťoven se také zajímala o nejčastější příčiny hromadných dopravních nehod.
Výsledky studie hovoří jasně. S rostoucím počtem automobilů na silnicích roste také riziko, že se z lehké nehody stane hromadná srážka až několika desítek automobilů, při kterých často dochází k vážným zraněním nebo dokonce k usmrcení řidičů.

„Na začátku takovéto nehody je většinou jeden automobil, který nestihne před překážkou dobrzdit. Zmírnit následky těchto nehod, nebo jim zcela předejít, mohou pomoci různé systémy nouzového brzdění označované jako AEB (Automatic Emergency Braking) nebo ADAS ( Advanced Driver Assist Systems).” uvedl Peter Shaw, generální ředitel společnosti Thatcham.

Nové vozy vyrobené po roce 2014 nedosáhnou na maximální pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti společnosti Euro NCAP, pokud nebudou vybaveny některým z těchto systémů. Podle Euro NCAP by se systém AEB měl stát součástí standardní výbavy všech automobilů.

V zahraničí se pojišťovny snaží motivovat fleetové manažery k nákupu nových vozů s touto funkcí tím, že jim nabízí nižší sazby pojistného.
“V současné době je systém AEB ve zhruba 20 % nově prodaných automobilech. Podle tempa rozvoje těchto bezpečnostních technologií předpokládáme, do roku 2030 by se hromadné dopravní nehody měly stát minulostí.“ Dodal na závěr Shaw.