Nový Seat Leon X-PERIENCE: Scout ze Španělska

Oplastovaná verze Leonu ST dostala pohon všech kol a zvýšený podvozek.

Seat Leon X-PERIENCE má zvládnout jízdu i mimo silnice, na ochranu karoserie proto dostal ochranné lišty na prazích a lemech blatníků. Liší se také předním spoilerem s hliníkovou povrchovou úpravou, a novým zadním nárazníkem s hliníkovou ozdobnou lištou.

Karoserie Leonu X-PERIENCE je o 15 mm výš nad zemí. Kola zadní nápravy se roztáčí prostřednictvím páté generace mezinápravové vícelamelové spojky Haldex s elektronickým řízením a hydraulickým ovládáním. Inženýři ji umístili před diferenciál zadní nápravy s ohledem na lepší rozložení hmotnosti, proti předchozí generaci se obejde bez dosud používaného zásobníku tlaku, tudíž má menší rozměry a je lehčí. Za normálních jízdních podmínek je síla od motoru posílána primárně na přední kola, zadní náprava se připojuje při jejich prokluzu.

Nabízené motory TDI a TSI pokrývají výkonové spektrum od 81 kW/110 k do 135 kW/184 k. Vstupní motorizací je šestnáctistovka TDI s 81 kW/110 k výkonu. Točivý moment vrcholí hodnotou 250 N.m. Výrobce deklaruje spotřebu v kombinovaném jízdním cyklu 4,8 litru nafty na 100 km při produkci emisí CO2 125 g na ujetý kilometr.

Všechny verze jsou vybaveny Start/Stop systémem a rekuperací kinetické energie. Systémy EDS (elektronické uzávěrky diferenciálu na obou nápravách, XDS (elektronická uzávěrka diferenciálu pro lepší trakci v zatáčkách), elektronicky řízený stabilizační systém ESC a multikolizní brzda mají přispět k bezpečnější jízdě.

Za příplatek jsou k dispozici světlomety s diodami LED, adaptivní tempomat ACC s funkcí nouzového brzdění City, systém rozpoznávání únavy řidiče nebo asistent pro jízdu v jízdním pruhu.

Prodej Seatu Leon X-PERIENCE se rozběhne na podzim tohoto roku.

{gallery}stories/automobil_ve_firme/Leon_X_PERIENCE{/gallery}