Faktorem číslo jedna se pro fleetové manažery při nákupu nových vozů stává množství vypouštěných emisí CO2. Ukázal to aktuální průzkum společnosti GE Capital Fleet Services.

Spolu s vhodností pro daný účel a výší měsíčních leasingových splátek je množství vypouštěných emisí nejdůležitějším parametrem při výběru vozu do firemní flotily. Shodlo se na tom přes 50% oslovených správců firemních vozových parků.

GE se respondentů ptala následujícím způsobem: “Jaká kritéria používáte při výběru firemních vozů?“. Faktory pak byly seřazeny podle důležitosti pro fleetové manažery. Zde jsou jejich odpovědi:

1. Množství vypouštěných emisí CO2 (67%)
2. Způsobilost pro daný účel (59%)
3. Výše měsíčních leasingových splátek (50%)
4. Náklady na ujetý kilometr (22%)
5. Image značky (12%)
6. Bezpečnost vozu (20%)
7. Maximální zdvihový objem motoru (14%)
8. Jiná kritéria (10%)

Tento výzkum ukazuje, které skutečnosti týkající se provozu vozidel jsou pro správce vozových parků klíčové. Chtějí automobily, do nichž se vleze spousta nákladu, nastartují každé ráno bez ohledu na klimatické podmínky, plná nádrž jim vydrží na spoustu kilometrů, a které lze snadno a levně opravit.”

Zbytková hodnota vozu, jakožto faktor pro firemní autoparky velmi důležitý, se ale do užšího výběru vůbec nedostal.
Další část výzkumu ukazuje, že si firmy ponechávají své vozy po stále delší dobu. Zatímco čtyřleté cykly jsou stále nejčastější, pěti, šesti, sedmi a dokonce i osmileté životní cykly se stávají standardními. 11% firemních autoparků si své vozy ponechává až do konce jejich životnosti.

V těchto dlouhodobějších horizontech přestává být zbytková hodnota vozu důležitým aspektem vzhledem k relativně nízké skutečné tržní hodnotě vozidla při jeho prodeji. Náklady na každodenní provoz, zejména cena náhradních dílů a servisu, se v tomto případě stávají nejdůležitějšími měřítky.