Stav pneumatik nehlídají především mladí řidiči s čerstvým řidičským oprávněním, ukazují údaje agentury TyreSafe.

Zejména mladí firemní řidiči jsou vystaveni většímu riziku, že se kvůli nedostatečné pravidelné údržbě pneumatik stanou účastníky dopravní nehody.
Více než třetina řidičů ve věku 18 až 25 let vůbec nekontroluje hloubku dezénu plášťů, pouze jeden ze tří se potom o hloubku vzorku zajímá alespoň jednou za měsíc.

Podobně je to i s kontrolou tlaku v pneumatikách. Čtvrtina zaměstnanců přiznala, že jej nikdy nekontrolovala a ani neví, jaký tlak huštění je u jejich vozidla předepsán. Dvě pětiny oslovených potom tlak v pneumatikách kontrolují méně než jednou měsíčně. Mnoho řidičů také neví, že minimální hloubka dezénu zimních pneumatik je 4 mm (u letních 1.6 mm). 

“Pravidelná základní údržba pneumatik je nesmírně důležitá a za jejich stav je vždy zodpovědný řidič firemního vozu, ” říká Stuart Jackson, předseda agentury TyreSafe.

Hloubka dezénu a tlak v pneumatikách jsou nejdůležitější body, které by měl každý řidič kontrolovat. Jsou předpokladem bezpečné jízdy, protože pouze na správně nahuštěných pneumatikách s dostatečnou hloubkou dezénu je možné včas a bezpečně zastavit, nebo manévrovat s vozem v kritických situacích.

Kontrola pneumatik je důležitá i s ohledem na přicházející zimu, kdy často panují zhoršené povětrnostní podmínky, a udržet auto na cestě bývá složitější. Navíc jejich kontrolu zvládne i laik a nepotřebuje k tomu prakticky žádné vybavení. Tlak huštění lze zkontrolovat například na čerpací stanici, kde lze také koupit jednoduchou měrku hloubky dezénu. Navíc je vše otázkou jen několika málo minut, takže výmluvy některých zaměstnanců, že na tento úkon nemají čas, nejsou na místě. V některých situacích jim totiž pneumatiky v dobré kondici mohou zachránit i život.