Audi A6Sedmá generace Audi A6, uvedená na trh v roce 2011, nyní přijíždí ve faceliftovaném provedení. Vzhled se změnil pouze nepatrně, výrobce ale nasadil řadu nových technologií.

Audi A6 modelového roku 2015 se na první pohled liší od předchůdce zejména přepracovanými nárazníky, jinými tvary masky chladiče Singleframe, světlometů, otvorů pro přívod vzduchu, bočních prahů, zadních světlometů a koncovek výfukové soustavy.
Audi A6První technickou novinkou je systém laserových světlometů Matrix LED s dynamickými směrovkami, které plynule přecházejí z jedné strany na druhou. Ty mají při nižší spotřebě energie nabídnout intenzivnější osvětlení vozovky na delší vzdálenost než klasické halogenové nebo xenonové světlomety.
Inovován byl multimediální systém MMI Navigation Plus, který nyní umožňuje poslouchat hudbu z internetu prostřednictvím streamu z portálů Napster a Aupeo!. Systém využívá mobilního připojení k internetu z chytrého telefonu.
Audi A6Další novinkou, která není vidět, je použití pružin pérování z polymeru vyztuženého skelnými vlákny. Ty mají podle automobilky oproti konvenčním ocelovým pružinám ušetřit 1.1 kilogramu neodpružených hmot na každém kole.
Přepracovaný Sedan či Avant dostal motory splňující emisní normu Euro 6 a v závislosti na motorizaci výrobce deklaruje nižší spotřebu paliva až o 22%. Pohonným jednotkám sekundují také modernizované či úplně nové převodovky. Nabídka motorů zahrnuje tři agregáty TFSI s výkonem 140 kW (190 k) až 245 kW (333 k) a pět jednotek TDI, které pokrývají rozpětí výkonu od 110 kW (150 k) do 240 kW (326 k). Pro zákazníky, kteří spíše než silný motor ve spojení s pohonem všech kol quattro, preferují nízkou spotřebu paliva, jsou připraveny modely Ultra. Ty mohou mít pod kapotou buď agregát 1.8 TFSI s výkonem 140 kW nebo diesel 2.0 TDI se stejným výkonem. Volit lze mezi novým šestistupňovým manuálem či dvouspojkovou převodovkou S tronic. Výrobce u nich udává kombinovanou spotřebu paliva 5.5 litru benzínu, respektive 4,4 litru nafty na 100 km.

Audi A6Na opačné straně nabídky potom stojí provedení S6 a S6 Avant. Ty mají pod kapotou čtyřlitrový osmiválec TFSI s přeplňováním dvěma turbodmychadly a výkonem 331 kW (450 k). Motor využívá systém COD (cylinder on demand), který při částečném zatížení odstaví čtyři z osmi válců. I díky tomuto opatření Audi slibuje spotřebu paliva v kombinovaném provozu mezi 9,2 až 9,4 litru Naturalu na 100 kilometrů. Vrchol nabídky představuje Audi RS6 Avant, které ze stejného motoru doluje nejvyšší výkon 412 kW (560 k).
Osobně jsme při prvním seznámení krátce vyzkoušeli úspornou verzi dvoulitrové turbodieselu s označením ultra, jež svým důrazem na nízké provozní i pořizovací náklady cílí primárně na fleetové zákazníky. Např. Tick Tack taxi Praha v současnosti přikupuje dalších 150 kusů Audi A6 právě s touto motorizací. Pravdou ale je, že zatím český importér v drtivé většině dodává do tuzemských flotil vozy s motorizací 2,5 TDI. Jízda s A6 Ultra ukázala, že pohonné ústrojí je svým naladěním vhodné především pro klidné cestování, v ekonomickém režimu Efficient řadí automat vyšší stupně už chvíli po tom, co otáčky motoru přelezou hodnotu 2000. I kvůli tomu je papírový výkon 140 kW spíše jen dostatečný. A spotřeba? Reálný provoz znamená spotřebu zhruba o 2 litry vyšší.
Verze ultra se zážehovým agregátem je rovněž nejlevnější specifikací modernizované A6, její cena začíná na 1 043 900 Kč. Příplatková výbava zahrnuje mimo jiné adaptivní vzduchový podvozek (55.900 Kč), pohon všech kol quattro (73 000 Kč), adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, systém Audi side assist, jehož radary sledují prostor za vozem a Audi active lane assist, který má zabránit nežádoucím změnám směru jízdy.

{gallery}stories/automobil_ve_firme/Audi_A6{/gallery}